Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats

Primats, ciència i societat

Debat: Primats sense llar

Parlarem del paper dels centres de rescat de primats, a casa nostra i més enllà. La supervivència del nostres cosins d’evolució, els primats, està en perill: cacera descontrolada, desaparició dels seus hàbitats naturals, etc. És per això que, des de fa dècades, diferents projectes de conservació es duen a terme sobre el terreny amb l’objectiu d’aturar o mitigar aquest gran problema. Alguns santuaris a l’Àfrica, Àsia i Amèrica acullen individus orfes, ferits i desarrelats; en tenen cura i fan tot el possible per a re-introduir-los i així protegir les espècies en estat crític d’extinció.

Però molt a prop, a casa nostra, l’alarma també existeix; el tràfic d’animals exòtics com a mascotes (que mou milions d’euros i dòlars arreu del planeta) i la seva denigrant utilització en espectacles i exhibicions ha fet que molts primats hagin tingut una vida traumàtica. Els centres d’acollida –sostinguts per persones voluntàries, associacions, fundacions i altres institucions– avui fan possible que molts primats puguin tenir una millor existència. La tasca és difícil, dura i complicada però, dissortadament, és encara molt necessària.

Participants:

. Montserrat Ubach, directora del Centre Darwin, Barcelona.

. Olga Feliu, directora de la Fundació MONA, Girona.

. Marta Bustelo, directora tècnica de Rainfer, Madrid.

. Laia Dotras, directora adjunta de l’Institut Jane Goodall, España.

Moderador: Jordi Serrallonga, professor d’Antropologia i Evolució Humana de la Universitat Oberta de Catalunya i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Imatge de la Fundació MONA.

Dins del Cicle de debats Primats, ciència i societat.

Properes sessions:

Dimecres 4 de març de 2020
Gènere: biologia o cultura?

Dimecres 1 d’abril de 2020
Orígens i evolució del primat cultural

Aquesta activitat és dins la programació que complementa l’exposició “Micos. Una història de primats”. Podeu consultar aquí l’Agenda “Micos”.

Dimecres 5 de febrer de 2020
De 18 a 20 h
2 hores
Adults