Volcans de la Garrotxa

Una sortida guiada a la zona volcànica de La Garrotxa on observarem les característiques geogràfiques i geològiques que la fan especial. A càrrec de personal tècnic del Museu.

Parc Natural Zona Volcànica de La Garrotxa Activitats Volcans de la Garrotxa

Parc Natural Zona Volcànica de La Garrotxa
Dissabte 11 de maig de 2024
De 10 a 17.30 h
8 hores i 30 minuts
Públic general. Els menors han d'anar acompanyats d'un adult responsable.
Sortida Naturalista
5 € per al públic general (pagament en el moment de la inscripció) / Activitat gratuïta per als socis i sòcies de l'AAMCNB i els seus acompanyants.
Cal inscripció prèvia a dfernandezllu@bcn.cat, amb la indicació de:
. Nom de la sortida
. Nom i cognoms de les persones assistents
. Telèfon mòbil i correu electrònic de contacte
. Si sou o no socis o sòcies de l'AAMCNB
. Si teniu disponibilitat de cotxe
Si no sou socis o sòcies de l'AAMCNB, en el moment de fer la inscripció heu de fer el pagament de 5€, a través de transferència bancària al compte corrent de l’AAMCNB: ES95 3025 0001 1014 3354 8694 (Caixa Enginyers).

Aforament: 25 persones

El Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa presenta unes característiques geogràfiques i geològiques molt particulars que, combinades amb el clima especialment plujós de la comarca i una orografia molt heterogènia, fan que albergui una gran biodiversitat. Al Parc hi trobem, a més, la manifestació de vulcanisme més recent de la Península Ibèrica, així com un dels paisatges volcànics millor conservats d’Europa, amb més de 40 volcans, entre els quals es troba l’edifici volcànic més alt de la península: el volcà Croscat (786 m).

La sortida transcorrerà entre els sectors central i septentrional del Parc Natural i es dividirà en quatre parades diferenciades amb l’objectiu de visitar llocs diversos que ens permetin conèixer alguns dels aspectes més rellevants de la zona a nivell naturalista.

Recorregut:

Matí. De 10 a 14 h,
Parada 1a, El volcà de Santa Margarida
Parada 2a, El volcà Croscat
Parada 3a, La Moixina

Dinar (lliure)

Tarda. De 15.30 a 17.30 h,
Parada 4a, Parc Nou d’Olot

A càrrec de Marc Campeny, conservador de Mineralogia del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB); i David Bertran conservador de la col·lecció de Planta Viva del Jardí Botànic de Barcelona.

Punt de trobada: pàrquing del volcà de Santa Margarida

Observacions:
. El desplaçament es realitzarà en vehicles particulars. De forma prèvia a la sortida, es facilitarà un canal de comunicació entre els assistensts per poder fer el desplaçament de manera eficient.
. És necessari portar roba còmoda i calçat adequat per caminar.

Més informació: pàgina web de l’Associació d’Amics del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (AAMCNB)

Organitza: AAMCNB

Col·labora: Museu de Ciències Naturals de Barcelona