Estacions de camp i instal·lacions de recerca

Àrea Científica Línies de recerca Estacions de camp i instal·lacions de recerca

Can Catà

Can Catà es troba al vessant Nord de la serra de Collserola que mira a Cerdanyola. L’àrea d’estudi, situada entre 85 i 200 metres sobre el nivell del mar, està ocupada per pinedes de pi blanc (Pinus halepensis) en els vessants de la muntanya  que considerem com un hàbitat empobrit, i un bosc mixt d’alzines (Quercus ilex) i roures (Quercus cerrioides) al fons de dues valls, que ens serveix com a zona d’alta qualitat. La finca té una extensió de 100 hectàrees en les quals hi ha distribuïdes 200 caixes niu.

Les espècies principals d’estudi son la mallarenga carbonera (Parus major) i la mallarenga blava (Parus caeruleus). L’estació de camp és utilitzada també pels departaments del Museu per a realitzar tasques d’investigació, com els estudis sobre les comunitats d’ aranyes (en col·laboració amb la UAB), de formigues (en col·laboracio amb el CREAF) i de cargols. El Museu també porta a terme estudis sobre l’estructura de la vegetació (en col·laboracio amb el CREAF),  que serveixen per nodrir el GIS que el Museu està realitzant sobre l’àrea d’estudi. Tots aquests estudis serveixen per obtenir una visió més integradora del nostre ecosistema mediterrani i per permetre estudis transversals entre les diferents línies de recerca del Museu.