Club dels llunàtics i llunàtiques

Anatomia d’una exposició. De l’objecte al públic.
Lina Ubero i Paula de Cózar, coordinadores del projecte de l’exposició Natura o Cultura? ens parlaran del procés de creació museogràfic. Amb la conducció de Jordi Serrallonga.

Centre Martorell d’Exposicions Activitats Club dels llunàtics i llunàtiques

Centre Martorell d’Exposicions
Dijous 16 de maig de 2024
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Públic adult
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal fer reserva prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades", que s'habilitarà a partir del divendres 19 d'abril.
Es permet un màxim d'una reserva per persona.
Aforament limitat.

Tertúlia: Anatomia d’una exposició. De l’objecte al públic

Ens endinsem en el món de l’exposició Natura o Cultura? Una visió des del museu de ciències naturals. L’exposició, que inaugura la rehabilitació de l’antic edifici del Museu Martorell, presenta una reflexió sobre el passat, el present i el futur dels museus de ciències naturals, el paper d’unes institucions culturals amb una llarga història i amb futur que s’inscriu en un context de crisi climàtica, pèrdua de la biodiversitat i grans desigualtats socials.

De la mà de les coordinadores del projecte, Lina Ubero i Paula de Cózar, reflexionarem sobre el procés de creació d’una exposició, el discurs, la selecció de les col·leccions, la producció i el muntatge, i com ha anat canviant la nostra percepció d’allò que hauria de ser un museu al llarg dels anys. Intentarem obrir les portes de les bambolines, per procedir a l’anatomia d’una exposició!

L’esquelet de l’Avi, un dels animals més emblemàtics del Zoo de Barcelona, que ara s’exhibeix a Natura o Cultura?, en el procés de muntatge d’aquesta exposició.

Ponents:

Lina Ubero, museòloga, cap de l’àrea de Programes públics del Museu de Ciències Naturals de Barcelona des de 2008 i, com a tal, coordinadora dels equips i responsable dels departaments d’Exposicions, Comunicació, Educació i Activitats, i Gestió de públic.
L’impuls i la gestió de projectes culturals pensats per als diversos públics és una part molt important de la seva trajectòria professional.

Paula de Cózar, museòloga, col·laboradora del departament d’Exposicions del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.
Ha estat part de l’equip de continguts i coordinació general de l’exposició Natura o Cultura? Una visió des del museu de ciències naturals, a més d’haver fet suport en diversos projectes expositius del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, des de l’any 2019.

Moderador: Jordi Serrallonga
Arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Lloc: Sala Francesc Martorell i Peña del Centre Martorell d’Exposicions.

Observacions:
. L’entrada al Centre Martorell d’Exposicions es realitzarà per l’accés del passeig Picasso.
. Us convidem a arribar amb antelació per visitar gratuïtament les exposicions, Natura o Cultura? i WOW, abans de la tertúlia.
. Us preguem que hi arribeu amb 10 minuts d’antelació al començament de la tertúlia.
. La sessió no serà enregistrada ni posteriorment publicada al nostre canal natTV.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

El cicle del Club es fa el tercer dijous de cada mes.

• Des de 29-04-2024
  • Fins a 29-04-2024