Monitoratge de papallones migratòries

Us explicarem com monitorar les papallones migratòries per contribuir amb dades que permetran el seu estudi. Inclou visita guiada al papillonari. A càrrec del Dr. Gerard Talavera, científic titular de l’IBB.

Institut Botànic de Barcelona Activitats Monitoratge de papallones migratòries

Institut Botànic de Barcelona
Dijous 30 de juny
De 16 a 18 h
2 hores (inclou conferència i visita guiada al papillonari)
Públic expert i també al públic general interessat
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Informació i reserves
infoibb@ibb.csic.es
Tel. 93 289 06 11
No cal inscripció prèvia

El Phylomigration Lab, liderat pel Dr. Gerard Talavera, ens presentarà la plataforma de ciència ciutadana “Butterfly Migration“, un projecte global de seguiment de papallones migratòries i dels seus llocs de cria.

Aquest projecte cerca la construcció d’una xarxa d’observadors que contribueixin amb dades, ben valuoses, referents a les distintes regions de distribució de les papallones per tal d’estudiar aquests lepidòpters.

La participació en el projecte es fa mitjançant l’aplicació mòbil ButterflyMigration (disponible per a Android i iOS) o la plataforma web.

Aquestes plataformes inclouen protocols de monitoratge, comunicació en xarxa amb altres observadors i guies informatives per a la identificació de papallones adultes, d’estadis juvenils i de les seves plantes hoste. A més, farem una visita guiada al nou papillonari, a càrrec dels científics del grup de recerca, on tindrem l’oportunitat d’observar algunes d’aquestes papallones migratòries i parlar amb els investigadors sobre el seu treball i l’íntima relació amb la ciència ciutadana.

Ponent: Gerard Talavera, científic titular de l’Institut Botànic de Barcelona (IBB).

Idioma vehicular: català

Lloc: Sala Salvador, Institut Botànic de Barcelona (IBB)
Passeig del Migdia, s/n (cantonada amb c/ Can Valero), parc de Montjuïc

Com arribar-hi:
Bus: 150, des de plaça Espanya.
Metro: L1 i L3 (parada Espanya). Des de plaça Espanya cal agafar l’autobús 150 o caminar 35 minuts pujant les escales mecàniques.
Funicular de Montjuïc, connectat amb les línies L3 i L2 del Metro. Cal caminar 15 minuts.
Automòbil: pàrquing propi per a les persones assistents.
Geolocalització: -41º21’43.55’’ N, 02º09’38.64’’ E

Més informació (IBB)

Activitat emmarcada dins de la Setmana de l’Administració Oberta.

Organitza: IBB

• Des de 01-05-2024