Jugatecambiental del Botànic Històric

Un espai engrescador amb proposta d’activitats per a les famílies, amb tallers i itineraris guiats per professionals d’educació ambiental.

Jardí Botànic Històric Activitats Jugatecambiental del Botànic Històric

Jardí Botànic Històric
Dissabtes, del 2 de març al 30 de novembre de 2024
D'11.30 a 13.30 h, espai de joc lliure i espai d'activitat dirigida
Atenció:
. el dissabte 27 d'abril, no hi ha sessió
. el dissabte 2 de novembre, no hi ha sessió
2 hores
Recomanat per a infants de 3 a 10 anys (en alguna activitat dirigida es poden admetre majors de 10 anys)
Joc
Activitat gratuïta
Aquest dissabte 27 d'abril, queda anul·lat
No hi ha inscripció prèvia. La reserva de l'activitat es realitza de manera presencial el mateix dia de l'activitat.

Més informació: a la secretaria de l'AAJBB, al tel. 932564170, dilluns i dimecres de 9 a 13 h i, divendres, de 15.30 a 19.30 h, o bé, a l'a/e info@amicsjbb.org.

Un punt d’informació, un espai d’activitat lliure i també de dirigida, destinat al públic familiar per passar un matí engrescador i, alhora, conèixer l’hort  de la masia i el món de les plantes. Hi trobareu un espai de joc per divertir-se i explorar, tallers guiats per educadors/es i itineraris guiats.

Enguany, iniciem el dissabte 2 març la nova edició de les Jugatecambientals que es desenvolupen als parcs i les platges metropolitanes, sempre amb la mirada posada en la millora social i mediambiental del nostre entorn.

Organitzen: Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Associació d’Amics del Jardí Botànic de Barcelona (AAJBB) i Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB)

Cada dissabte, d’11.30 a 13.30 h, oferim a les famílies visitants:

. Un espai de joc lliure, adreçat a infants a partir de 3 anys

. Un espai d’activitat dirigida (també per a infants més grans) conduït per l’AAJBB. Programa d’activitats dirigides:

2 de març, Preparem el nostre hort. Descobrim quines tasques calen per posar a punt un hort urbà
9 de març, Menjadores d’ocells. Contribuïm a l’alimentació dels ocells del parc.
16 de març, Fem planter: un hort al balcó. Preparem un planter amb diferents llavors per al balcó de casa.
23 de març, Fem de meteoròlegs. Què en saps, dels aparells d’una estació meteorològica? I dels mapes del temps?
6 d’abril, Dibuixem el Jardí. Taller creatiu per descobrir la biodiversitat del Jardí Botànic Històric.
13 d’abril, Fem rellotges de sol. Coneixerem el funcionament d’un rellotge de sol.

El dissabte 20 d’abril no es realitzarà la sessió setmanal. No obstant això, el diumenge 21 d’abril, al Jardí Botànic de Barcelona, d’11.30 a 13.30 h i de 14.30 a 18 h, programació extraordinària amb motiu de la Festa de celebració del 25è aniversari del Jardí Botànic de Barcelona. Paleta de colors, punts de llibre. Descobrim la paleta de colors que ens ofereix la natura al Jardí Botànic de Barcelona i fem punts de llibre.

27 d’abril, El dia de les papallones. Coneguem les papallones de l’hort i el Jardí. – ANUL·LAT-
4 de maig, Insectes amb pinces. Taller creatiu per descobrir els insectes urbans.
11 de maig, Fem un herbari, aprenents de botànic. Quines herbes aromàtiques podem trobar al Jardí?
18 de maig, Mirem el compost de l’hort. Saps què és el compost? L’analitzarem mirant-lo de ben a prop amb l’ajuda d’una lupa.
25 de maig, Bioblitz Metropolità. Quins animals viuen al Jardí? Fem un inventari de la fauna del Jardí Botànic Històric.
1 de juny, Mesurem els arbres del Jardí. Descobrim els arbres del Jardí i mesurem els arbres més alts de la ciutat.
8 de junyEns orientem al Jardí, on és el nord? Coneixem el Jardí Botànic Històric a través d’un joc d’orientació.
14 de setembre, Fang amb flors
21 de setembre, Instruments musicals amb llavors