Paisatges bioculturals a l’Alt Atles marroquí

Ens endinsarem en les dimensions florístiques i culturals d’aquesta cadena muntanyosa.

Institut Botànic de Barcelona Activitats Paisatges bioculturals a l’Alt Atles marroquí

Institut Botànic de Barcelona
Dimarts 12 de juny de 2018
De 12 a 14 h
2 hores
Experts i públic interessat
Activitat gratuïta
Informació i reserves
Demaneu Informació o proposeu nous temes per als seminaris a l'a/e dvitales@gmail.com

Títol del seminari: Paisatges bioculturals a l’Alt Atles marroquí. Permanència i canvi

Resum: L’Alt Atles marroquí, en part per la seva ubicació i geografia muntanyosa i escarpada, té una elevada riquesa florística, faunística i cultural que ha modulat i modula els paisatges que hi trobem avui en dia. Tot i ésser una zona muntanyosa encara força aïllada, els fenòmens de globalització i d’integració de l’estat també en són evidents, amb processos de permanència i canvi constants, alguns força comuns a d’altres regions del planeta mentre que d’altres força particulars.

Durant aquest seminari ens endinsarem en les dimensions florístiques i culturals que caracteritzen aquesta cadena muntanyosa i els seus habitants, sobretot fixant-nos en aquells punts d’intersecció entre cultura i natura que ens permetin comprendre millor aquesta regió tan propera però alhora tan desconeguda. A partir de la recerca realitzada en dues comunitats al llarg dels últims anys, Ait M’hamed i Imegdale, farem una radiografia de les principals pràctiques culturals de conservació de la biodiversitat atlàsiques, així com de l’etnobiologia i etnoecologia locals que les caracteritzen.

Breument, també s’exposaran altres activitats de documentació i conservació en les quals hi col·labora Global Diversity Foundation, mostrant-se la rellevància d’incorporar les poblacions i institucions locals en els processos de conservació biològica i cultural, per a què els projectes siguin més exitosos i inclusius.

Ponent: Ugo D’Ambrosio, PhD, Director del Programa d’Etnobiologia Global Diversity Foundation (GDF).

Idioma: català

Lloc: Sala Salvador, de l’Institut Botànic de Barcelona