Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats

Visita el Museu amb la conservadora

Matèria: Els artròpodes, els grans desconeguts

Els artròpodes, terme que inclou insectes, cent peus i mil peus, crustacis, aranyes i escorpins, entre d’altres, són un grup molt diversificat i representen sobre el 80% del total d’espècies d’animals coneguts a l’actualitat.

Són la base de la funcionalitat de tots els ecosistemes que hi ha sobre la Terra, ja que desenvolupen totes les estratègies tròfiques que us pugueu imaginar. Explicarem, a més, trets etològics: com són els seus nius, la cura parental…

A càrrec de Berta Caballero, conservadora d’invertebrats no artròpodes del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Imatge de 631372.

Aquest recorregut temàtic s’emmarca dins del cicle de Visites temàtiques a l’exposició de referència Planeta Vida.

És un viatge a l’interior del Museu, on un conservador/a de l’àrea científica del Museu explica quin és el patrimoni i la feina que hi ha darrere de les vitrines.

Aquestes visites es duen a terme el 2n diumenge de cada mes (tret dels mesos de juliol i agost), de 12 a 13 h.

Properes sessions del Cicle:

08-04-2018, Excavació i prospecció dels fòssils: descobrint el passat, a càrrec de Vicent Vicedo (conservador de paleontologia)

13-05-2018, Els 7 secrets dels minerals, a càrrec de Marc Campeny (conservador de mineralogia)

10-06-2018, Els cordats: quins són i d’on vénen?, a càrrec de Javier Quesada (conservador de cordats) i José Carrillo (preparador de zoologia)

09-09-2018, Immersió al cor de les roques, a càrrec de Yael Díaz Acha (conservadora de petrologia)

14-10-2018, Evolució de la flora, a càrrec de David Bertran (conservador de col·leccions botàniques)

11-11-2018, La petita fauna hipogea: fòssils vivents, a càrrec de Glòria Masó (conservadora d’artròpodes)

Diumenge 11 de març de 2018
De 12 a 13 h
1 hora
Públic general, a partir de 10 anys
Itinerari guiat
Activitat gratuïta inclosa dins del preu de l'entrada a l'exposició de referència, Planeta Vida
Places limitades (25 persones). La reserva es fa presencialment el mateix dia de l'activitat, a les taquilles del Museu Blau.