Visita el Museu amb el conservador

El procés de treball amb un fòssil: des de l’excavació a l’exhibició. A càrrec de Vicent Vicedo, conservador de paleontologia del Museu.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Visita el Museu amb el conservador

Diumenge 8 d'abril de 2018
De 12 a 13 h
1 hora
Públic general, a partir de 10 anys
Itinerari guiat
Activitat gratuïta inclosa dins del preu de l'entrada a l'exposició de referència, Planeta Vida
Places limitades (25 persones). La reserva es fa presencialment el mateix dia de l'activitat, a les taquilles del Museu Blau.

Matèria: Excavació i prospecció dels fòssils: descobrint el passat

Els processos d’excavació i prospecció dels fòssils al camp, feina vital en paleontologia, i el seu “viatge” fins que són estudiats, publicats i/o exhibits, com en el cas dels fòssils que veiem exposats a les vitrines.

A càrrec de Vicent Vicedo, conservador de paleontologia del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Montsecosuchus depereti. És el vertebrat fòssil més emblemàtic del Museu, el primer cocodril descobert del Cretaci inferior a Europa.

Aquest recorregut temàtic s’emmarca dins del cicle de Visites temàtiques a l’exposició de referència Planeta Vida.

És un viatge a l’interior del Museu, on un conservador/a de l’àrea científica del Museu explica quin és el patrimoni i la feina que hi ha darrere de les vitrines.

Aquestes visites es duen a terme el 2n diumenge de cada mes (tret dels mesos de juliol i agost), de 12 a 13 h.

Properes sessions del Cicle:

13-05-2018, Els 7 secrets dels minerals, a càrrec de Marc Campeny (conservador de mineralogia)

10-06-2018, Els cordats: quins són i d’on vénen?, a càrrec de Javier Quesada (conservador de cordats) i José Carrillo (preparador de zoologia)

09-09-2018, Immersió al cor de les roques, a càrrec de Yael Díaz Acha (conservadora de petrologia)

14-10-2018, Evolució de la flora, a càrrec de David Bertran (conservador de col·leccions botàniques)

11-11-2018, La petita fauna hipogea: fòssils vivents, a càrrec de Glòria Masó (conservadora d’artròpodes)

• Des de 19-04-2024
  • Fins a 19-04-2024