Visita el Museu amb la conservadora

Parlarem sobre com es fa i conserva un herbari. A càrrec de Neus Ibáñez, conservadora i cap del departament de l’Herbari de l’Institut Botànic de Barcelona.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Visita el Museu amb la conservadora

Diumenge 20 de setembre de 2020
De 10.30 a 11.30 h
De 12 a 13 h
1 hora, aproximadament
Famílies amb infants a partir de 10 anys
Itinerari guiat
Gratuït, amb el preu de l'entrada a l'exposició "Planeta Vida"
Places del 2n torn (12 h) exhaurides
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal inscripció prèvia a través de l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".

Aforament màxim de 10 persones (inclosos adults i infants), per assegurar el compliment de les mesures preventives contra la Covid-19.

El llibre màgic de les flors

A partir dels herbaris de la col·lecció del Museu, ens introduirem en la feina de premsat, muntatge, etiquetatge i conservació dels plecs que es fa a l’Institut Botànic de Barcelona (IBB).

El conjunt dels herbaris de l’IBB és una de les col·leccions de plantes seques més importants de les que podem trobar actualment. Té el seu origen en el Museu de Ciències Naturals i d’Arqueologia (1882). El seu fons (uns 800.000 exemplars) ha estat referència de publicacions de flora de la península ibèrica, de la Mediterrània occidental i del Marroc. Hi trobem, en aquesta col·lecció, des d’herbaris històrics, com els de la família Salvador, fins a herbaris d’algues i fongs.

Aquest recorregut s’emmarca dins del cicle de Visites temàtiques a l’exposició de referència Planeta Vidaon un conservador/a de l’àrea científica del Museu explica quin és el patrimoni i la feina que hi ha darrere de les vitrines.

Aquestes visites es duen a terme el 3r diumenge de cada mes, de 12 a 13 h.

Properes sessions:

. Visita el Museu amb Maria Vila, tècnica de restauració i conservació preventiva
Diumenge 18 d’octubre de 2020, a les 12 h

. Visita el Museu amb Vicent Vicedo, conservador de paleontologia