Homo Botanicus

Projeccció del documental de Guillermo Quintero, que farà de cloenda de la programació del IX Cicle Cinema I Jardí Paradís Perdut. Prèviament, podeu assistir a la visita teatralitzada al Gabinet Salvador.

Jardí Botànic de Barcelona Activitats Homo Botanicus

Jardí Botànic de Barcelona
Dijous 6 de juliol de 2023
A partir de les 16 h, entrada lliure al Jardí Botànic de Barcelona
De 18.15 a 18.30 h, visita teatralitzada al Gabinet Salvador
De 18.30 a 20 h, projecció del documental Homo Botanicus
2 hores
Públic general
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal inscripció prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".

Projecció del documental Homo Botanicus de Guillermo Quintero.

Prèviament, a la projecció del documental, hi ha programada una visita teatralitzada al Gabinet Salvador, amb dramatúrgia i direcció escènica de Sílvia Navarro, la participació de Tània Gumbau, com a figurinista, i la interpretació a càrrec de  Carles Gilabert i Marçal Bayona.

Quinze anys després d’abandonar els estudis de botànica, el director de cinema Guillero Quintero visita el seu antic professor Julio Betancur i amb ell i el seu nou deixeble Cristian Castro tornen a les selves colombianes on el romàntic món dels científics exploradors es va desentranyant segons discorren els dies.

L’expedició destaca la importància de la transmissió de coneixements entre mestre i alumne, però també, mitjançant els dubtes sobre la ciència, una reflexió sobre l’obsessió de l’home per controlar i cartografiar la natura.

Guillermo Quintero explica “Ara entenc que el retrat dels dos homes podria pertànyer al gravat d’un naturalista alemany del segle XIX. Qui s’hauria imaginat que aquest amor per classificar i col·leccionar plantes podria exitir encara avui?”

Aquesta història també ens porta a comprendre la bellesa dels nostres recursos naturals, la grandesa dels tròpics, la immensitat de les formes i la història del món natural.

Fitxa del documental:
Títol: Homo Botanicus
Any: 2018
Durada: 88 minuts
País: Colombia
Direcció, guió i fotografia: Guillermo Quintero
Música: Violeta Cruz
Enllaç a trailer
Enllaç a dossier de premsa

Lloc: Jardí Botànic de Barcelona. Accés per taquilles, c. Dr. Font i Quer, 2 (confluència amb el passeig Olímpic).

Dins del IX Cicle Cinema i Jardí Paradís Perdut (27 de juny a 6 de juliol de 2023).

Organitzen:

Associació d’Amics del Jardí Botànic de Barcelona