Festa de la Ciència

La festa ciutadana de la ciència arriba al barri del Museu. Vine a disfrutar de les nostres portes obertes i programa d’activitats.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Festa de la Ciència

Dissabte 10 i diumenge 11 de juny de 2023
. Portes obertes : dissabte 10, de 10 a 21 h i, diumenge 11, de 10 a 20 h
. Niu de ciència familiar, dissabte 10 i diumenge 11, torns d'11 a 18 h
. Flipbooks, natura animada!, dissabte 10, torns d'11 a 18 h
. Laboratori d'històries, diumenge 11, torns d'11 a 18 h
Públic general
Festa ciutadana
Activitats gratuïtes
No hi ha reserva prèvia. Accés lliure al Museu i reserva presencial de les diferents activitats.

Un cop l’any, un munt d’entitats s’aboquen a organitzar activitats per acostar el coneixement científic i tecnològic a la societat mitjançant una gran trobada de dos dies. És la Festa de la Ciència que cada any implica a més d’un centenar de centres de recerca, universitats, empreses, associacions i professionals de la divulgació.

El resultat del gran esforç conjunt de tots aquests actors es tradueix en milers de ciutadans i ciutadanes que visiten la Festa cada any, interessats per l’avenç del coneixement i atrets per l’àmplia oferta d’activitats adreçades a tota mena de públics: experiments, instal·lacions, jocs, tallers, demostracions, espectacles, debats, microxerrades, itineraris i visites guiades.

En aquesta 16a edició, continua amb el nou model de Festa descentralitzada en un barri de Barcelona. Enguany, aterra a la Rambla Prim i coincideix amb la seva Festa Major, del Besòs i Maresme.

El Museu de Ciències Naturals, hi serà una de les seus, en aquesta ocasió, i aquesta és l’oferta per a petits i grans:

Portes obertes:
Dissabte 10 de juny, de 10 a 21 h (de manera extraordinària)
Diumenge 11 de juny, de 10 a 20 h
Inclou, la visita gratuïta a les exposicions i espais:
. Planeta Vida
. Hi havia una vegada…
. Imprescindibles
. Una mirada LGTBI+ a Planeta Vida
. Terrat Viu

Niu de Ciència familiar
Taller de descoberta

Els més petits exploraran, en família, els materials naturals que tindran al seu abast en aquest espai, amb curiositats suggerents per provocar, de manera espontània, el sorgiment d’hipòtesis, idees, preguntes, dubtes… i, davant dels quals, poden prendre iniciatives diverses per donar valor al procés d’investigació.
Edats: infants de 0 a 6 anys
Lloc: espai Niu de Ciència
Aforament: 10 infants (l’infant haurà d’anar acompanyat només d’una persona adulta.
Durada: torns de 45 minuts
Horaris: dissabte 10 i diumenge 11 de juny, a 11 h / 11.45 h / 12.30 h / 13.15 h / 15 h / 15.45h / 16:30 h /17.15 h / 18 h
Reserves: no hi ha reserva prèvia. La reserva cal fer-la presencialment, a taquilles del Museu, el mateix dia de l’activitat

Flipbooks, natura animada!
Taller

Tenim la imatge d’un hort i de les hortalisses que s’hi poden collir, però, com són les plantes senceres? Què hi ha sota terra a una carxofera? Ens imaginem les arrels de les carbasses? Com són les tiges d’una remolatxa? Diferenciem una pebrotera d’una tomaquera? I, de quina manera han crescut des del brot inicial?
Us proposem construir un flipbook amb dibuixos de format petit, representant el cicle de vida de fruites i hortalisses, a partir d’una inspiradora parada que trobareu al Museu.
Edats: a partir de 7 anys
Lloc: aula 1
Aforament: 20 persones
Durada: torns de 45 minuts
Horaris: dissabte 10 de juny, a 11 h / 12 h / 13 h / 16 h / 17 h / 18 h

Laboratori d’històries
Taller

Experimentem amb els contes de l’exposició Hi havia una vegada…. ‘Una vegada hi havia…’ és l’inici de molts contes, però com continuen? Cada conte és una fusió de personatges, escenaris i un conflicte a resoldre… tres ingredients literaris que, quan es barregen, produeixen unes reaccions màgiques! Us convidem a passar una bona estona de creativitat i literatura, a conèixer els principals aspectes narratius que componen un conte i, de manera lúdica manipulativa i vivencial, crear petits relats i plasmar-los a partir de la tècnica de la cianotípia (procediment d’impressió de fotografies que dona una impressió en color cian).
Edats: a partir de 7 anys
Lloc: aula 3
Aforament: 20-25 persones
Durada: 1 hora
Horaris: diumenge 11 de juny, a 11 h / 12.30 h / 16.30 h / 18 h

I, també:

Lab 0-6
Us convidem a ocupar l’aula 2 (espai a tocar del Niu de Ciència) per a tenir una oferta complementària adreçada als infants de 0 a 6 anys.

Mediateca
Llibres, documents sonors i audiovisuals sobre biodiversitat i geodiversitat del planeta adreçat a  totes les edats. Fes-te el carnet de la Mediateca!

Organitza: Institut de Cultura, Ajuntament de Barcelona

Amb la col·laboració de: Museu de Ciències Naturals de Barcelona