La Nit dels Museus

Una nit de portes obertes, al Museu i al Jardí Botànic, amb música, espectacles i visites guiades, totes gratuïtes.

MCNB Activitats La Nit dels Museus

MCNB
Dissabte 14 de maig de 2022
. Jornada de portes obertes, de 19 a 1 h
Al Museu de Ciències Naturals de Barcelona:
. Rítmia, passis: 20 h / 21.30 h / 23 h
. Naturalment, música!, passis: 20.30 h / 22 h / 23.30 h
Al Jardí Botànic de Barcelona:
. Visites guiades a la col·lecció de planta viva, torns: 20 h / 21 h / 22 h
. Clorofil·la lunar, de 21.30 a 0.30 h
6 hores
Tots els públics
Festa ciutadana
Portes obertes i activitats gratuïtes
Aforament limitat.
No hi ha reserva prèvia. Reserves presencials.

Torna la #NitdelsMuseusBCN.
Enguany, amb el lema “El poder dels Museus” perquè els museus tenen el poder de transformar el món que els envolta, de provocar canvis positius en les seves comunitats. Ho fan a través de tres eixos: la sostenibilitat, la innovació en la digitalització i l’accessibilitat i la construcció de comunitat a través de l’educació.

Una nit de portes obertes, de 19 a 1 h, tant al Museu com al Jardí Botànic.

Jardí Botànic de Barcelona
C. Dr. Font i Quer, 2, parc de Montjuïc

• Clorofil·la lunar
    Espectacle lumínic
    De 21.30 a 0.30 h, a la plaça Polivalent

Una experiència envolvent amb projeccions creades en directe, amb líquids vistos a través del microscopi i de retroprojectors a l’estil “liquid light show” per descobrir, d’una manera visual i espectacular com el comportament dels fluids ens permet entendre el funcionament del nostre univers, tant a petita com a gran escala.
Un espectacle líquid lumínic al regne vegetal acompanyant de música creada mitjançant un set interactiu, on els assistents podran generar sons a través de líquids i elements botànics que dansaran al ritme de les projeccions.
Projeccions a càrrec de Pol Gironés, Jan Barceló, Marta Lofi i Valentina Risi. Música, per Lisandro Márquez.

Pl. Leonardo da Vinci, 4-5, parc del Fòrum

• Rítmia
    Espectacle de dansa contemporània
    Passis (15′): 20 h / 21.30 h / 23 h, al vestíbul del Museu

Imatge © Tristán Pérez-Martín

Rítmia neix d’una fascinació compartida entre la ballarina i coreògrafa Emma Villavecchia i el músic i compositor Maurici Villavecchia al voltant del ritme i la percussió. Alhora, és fruit d’una complicitat especial amb les ballarines Maria Soberon i Ursa Sekirnik, amb qui l’Emma ha col·laborat estretament en el desenvolupament de la coreografia. És doncs, la primera peça d’aquest trio de ballarines; un trio que es transforma en quintet en la seva versió amb música en viu.
En aquesta peça exploren la poètica del ritme, amb polirritmes multisensorials en què el ritme sonor i el ritme visual es complementen, amplifiquen o matisen entre sí, difuminant els límits entre el llenguatge musical i coreogràfic. Inspirats per la geometria i la personalitat de diferents polirritmes, la peça traça una dramatúrgia rítmica a través d’una sèrie de paisatges sonors on la música agafa cos, volum, tridimensionalitat. Alhora, la dansa adquireix una eloqüència sonora, percussiva, amb caminars dansats i gestos loopejats que generen les seves pròpies ressonàncies a través de l’espai.
Rítmia és una de les peces seleccionades al Festival d’art d’acció i performance Perpetracions a la seva edició de 2021. El Centre Cívic Sant Martí convoca anualment aquest festival per promoure l’activisme i la reflexió crítica, en una cerca d’interacció entre creació artística i comunitat i la interpel·lació de l’espai públic.

• Naturalment, música!
    Repertori de piano, a càrrec de Dasha Medvedeva
    Passis (20′): 20.30 h / 22 h /23.30 h, al vestíbul del Museu

De camí al Terrat Viu del Museu, podreu gaudir d’un acompanyament musical. Un repertori de piano al llarg de la Nit dels Museus, amb un programa especialment elaborat per a l’ocasió, amb música inspirada en la natura. Sentirem, entre d’altres obres, el Preludi op.28 n.15 “Gota d’aigua” de F.Chopin, “Over the rainbow” versió de Keith Jarett, i “Peace” d’Horace Silver.
Dasha Medvedeva és una pianista inquieta i versàtil, que participa en projectes molt diversos de música de cambra així com a repertorista i pianista de musicals.
Formada i llicenciada al Conservatori Estatal de Rakhmàninov de Rostov a la classe d’Oxana Litvinenko i a l’Escola Superior de Música de Catalunya, on va cursar el Màster d’Interpretació en Estudis Avançats sota la tutela de Vladislav Bronevetsky.
Actualment, estudia la segona carrera en especialitat de cant jazz a l’ESMUC.

#NitdelsMuseusBCN

Activitats emmarcades dins de la celebració del Dia Internacional dels Museus.

• Des de 20-04-2024
  • Fins a 20-04-2024