El Club dels llunàtics i llunàtiques

La tertúlia d’avui tractarà la Ciència oberta per a la societat del coneixement, a càrrec de Francesc Uribe, conservador d’Invertebrats no Artròpodes. Cicle Reivindica’t 2019

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats El Club dels llunàtics i llunàtiques

Dijous 11 d'abril de 2019
De 19 a 20.30 h
1 hora i 30 minuts
Adults
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
És necessària la inscripció prèvia, via l'enllaç superior de "Reserva d'entrades" a l'activitat "Club dels llunàtics".

Tertúlia: Ciència oberta per a una societat del coneixement

Ponent: Francesc Uribe, conservador d’Invertebrats no Artròpodes del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.
Francesc Uribe és doctor en Biologia, ha fet àmplia recerca en el camp de l’ecologia evolutiva i ha proliferat en l’edició de diverses publicacions científiques.  Ha estat vinculat històricament al Museu de Ciències Naturals, abans Museu de Zoologia com a conservador de vertebrats i director del Museu. Actualment, la seva feina se centra en els invertebrats no artròpodes.

Els participants del Club podran visitar l’exposició Som Natura gratuïtament, de 18.30 a 19 h.

Moderador: Jordi Serrallonga, arqueòleg, naturalista i assessor del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Lloc: interior de l’exposició Som Natura. Museu de Ciències Naturals de Barcelona, pl. Leonardo da Vinci, 4-5 (parc del Fòrum).

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII), que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

L’espai de l’exposició temporal, Som Natura, és l’escenari d’aquesta tertúlia oberta a tothom que ens proposa temes relacionats amb el món natural i la biodiversitat des de diverses perspectives i amb convidats d’excepció.

Els ponents convidats introduiran el tema de la sessió al llarg de 20 minuts i, a continuació, s’animarà les persones participants a adoptar el rol dels científics noucentistes. La tertúlia inclou el berenar.

El cicle del Club dels llunàtics i llunàtiques es realitza un dijous de cada mes. Aquestes activitats han estat programades per Jordi Serrallonga, arqueòleg, expedicionari i naturalista.

Properes sessions del Club:

16/05/2019.  La natura i els nostres rius: com es conserven els ecosistemes fluvials?
Amb Núria Bonada, investigadora de la Universitat de Barcelona en l’àmbit dels rius i responsable del Projecte Rius.

26/06/2019. Canvi climàtic, globalització i salut: aparició de noves malalties o reactivació d’antigues?
Amb María Jesús Pinazo, coordinadora del Mal de Chagas del Departament de medicina tropical de l’Hospital Clínic.

Aquesta xerrada s’inclou en la programació del Cicle Reivindica’t 2019. El Cicle vol posar de relleu injustícies o temàtiques d’interès social, des de la vessant reivindicativa i amb la col·laboració d’equipaments i entitats del Besòs-Maresme.

El Museu inclou també en aquest Cicle les activitats següents:

Visita guiada a Som Natura, l’exposició temporal del Museu
Dimecres 24/04/2019, de 18 a 20 h, al Museu de Ciències Naturals de Barcelona (parc del Fòrum)

Tarda de cinema i… natura! Visita a l’exposició temporal i projecció de curtmetratges sobre medi ambient
Dissabte 27/04/2019, de 18 a 19.30 h, al Museu de Ciències Naturals de Barcelona (parc del Fòrum)

• Des de 27-04-2024
  • Fins a 27-04-2024