Visita guiada a Natura o Cultura?

Coneixerem la història dels museus de ciències naturals, a l’àmbit local i global i reflexionarem sobre la relació dels éssers humans i la natura.

Centre Martorell d’Exposicions Activitats Visita guiada a Natura o Cultura?

Centre Martorell d’Exposicions
Caps de setmana i festius
. Dissabtes: d'11 a 11.45 h (castellà) i de 18 a 18.45 h (català)
. Diumenges i festius: 11 a 11.45 h (català)
45 minuts
Public general, majors de 12 anys
Activitat inclosa amb la compra de l'entrada al Centre Martorell d'Exposicions
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal inscripció prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".
L'enllaç s'habilitarà cada dilluns anterior al cap de setmana en què està programada l'activitat.
Aforament: 15 persones.

Aprofundirem en els continguts de l’exposició de producció pròpia Natura o Cultura?, que posa en context la història de l’antic Museu Martorell amb la resta de museus d’història natural del món.

La visita s’organitza entorn del concepte “natura” i la relació que l’ésser humà hi ha establert: La necessitat de dominar o col·leccionar la natura és l’origen els museus d’història natural.

Dedicarem especial atenció a la col·lecció història del Museu Martorell i a diverses històries curioses que acompanyen les diverses peces que podem trobar a l’exposició, com l’esquelet de l’Avi, un elefant que va ser l’estrella del Zoo molt abans que el Floquet de neu.

El Museu Martorell es va inaugurar el 1882 i va ser la seu històrica del Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Va obrir portes amb les col·leccions de l’arqueòleg Francesc Martorell i Peña que les va llegar a l’Ajuntament de Barcelona, conjuntament amb una dotació econòmica per construir el que seria el primer museu públic de la ciutat i de Catalunya. El Museu Martorell va tancar-se al públic l’any 2010, quan es coneixia com a Museu de Geologia. L’any 2021 es van iniciar les obres de rehabilitació  integral de l’edifici, per tornar a obrir portes al desembre de 2023 amb dues exposicions: Natura o Cultura? (sala Mar) i Wow (sala Muntanya).

Imatge de Pep Herrero.

• Des de 29-04-2024