Club dels llunàtics i llunàtiques

Una autèntica “Nit al Museu” entre els Grans Animals de la col·lecció permanent, per parlar de grans bèsties i cinema, de la mà d’Àngel Sala, director del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges, i amb la conducció de Jordi Serrallonga.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Club dels llunàtics i llunàtiques

Dijous 15 de juny de 2023
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Públic adult
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal fer reserva prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades", que s'habilitarà a partir del 21 de maig.
Es permet un màxim d'una reserva per persona.
Aforament limitat.

Tertúlia: Animals de Ciència i Cinema… al Museu
Taurons, dinosaures, simis i d’altres bèsties fantàstiques i reals

Imatges de Jordi Serrallonga

Per què els velociràptors de Jurassic Park no tenen plomes? Existeixen criatures tan grans com el tauró de Jaws? Els ximpanzés, orangutans i goril·les d’El Planeta dels Simis són racistes? Aquestes, i moltes altres qüestions sobre lleons, llops, serps, ocells o insectes del setè art, formen part d’una nova sessió del Club dels Llunàtics i Llunàtiques.
Àngel Sala –director del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges, guionista, crític de cinema i escriptor– i Jordi Serrallonga –naturalista pel·liculer i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona– dialogaran amb els espectadors i espectadores sobre Animals de Ciència i Cinema.
Una autèntica i especial «Nit al Museu», entre els Grans Animals de la col·lecció permanent, que ens obrirà nova llum sobre la ciència que amaguen els nostres animals exhibits alhora que sobre les històries de ficció que envolten als seus cosins del cel·luloide.
Text de Jordi Serrallonga

Ponent:

Àngel Sala, director del Sitges-Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, guionista, crític de cinema i escriptor.

Moderador: Jordi Serrallonga
Arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Lloc: zona dels Grans Animals de l’exposició permanent Planeta Vida.

Observacions:
. Us convidem a arribar al Museu amb antelació per visitar gratuïtament l’exposició Planeta Vida, abans de la tertúlia.
. Us preguem que arribeu al Museu amb 10 minuts d’antelació al començament de la tertúlia.
. La sessió no serà enregistrada ni posteriorment publicada al nostre canal natTV.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

El cicle del Club es fa el tercer dijous de cada mes.

• Des de 23-04-2024
  • Fins a 23-04-2024