Petites històries, grans dones

La 7a edició del cicle de contacontes, enguany dedicat a Montserrat Pedreira, directora del Grau de Mestre d’Educació Infantil de la Universitat de Manresa, ideòloga de l’espai i del model educatiu del Niu de Ciència del Museu.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Petites històries, grans dones

Diumenge 17 de març de 2024
De 12 a 13 h
1 hora
Públic familiar amb infants a partir de 5 anys
Conte
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal inscripció prèvia a l'enllaç anterior de "Reserva d'entrades" que s'habilitarà a partir del dilluns 4 de març.
Es permet un màxim de 5 places per reserva.
Es prega arribar al Museu amb 10 minuts d'antelació sobre el començament de l'activitat
Aforament limitat.

Aquesta és la setena edició del cicle de “Petites històries, grans dones”, una iniciativa conjunta  de 7 museus de Barcelona i l’àrea metropolitana que, en commemoració del Dia Internacional de la Dona.

A partir d’un contacontes teatralitzat donem a conèixer la figura d’una dona vinculada amb la història, les col·leccions o el patrimoni de cada un dels set museus participants.

Al Museu de Ciències Naturals de Barcelona, dedicarem la sessió a Montserrat Pedreira, directora del Grau de Mestre d’Educació Infantil de la Universitat de Manresa. Tot i que no té un perfil cientific va ser la ideòloga de l’espai i del model educatiu del Niu de Ciència del Museu, un espai dedicat a les ciències naturals destinat únicament als infants fins a 6 anys.

Activitat coorganitzada pel Museu Marítim de Barcelona, el Museu d’Arqueologia de Catalunya, la Fundació Joan Miró, els Museus d’Esplugues de Llobregat, el Museu d’Història de Catalunya, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona i el Museu Olímpic i de l’Esport.

Consulteu la programació de totes les sessions del cicle “Petites històries, grans dones”

Museu Marítim de Barcelona
Dissabte 2 de març, a les 17 h. Sessió dedicada a Judith Mas, navegant i aventurera que el 2010 va decidir solcar el món a bord del JU juntament amb la seva parella. Aquesta aventura va durar nou anys i li va permetre convertir-se en una navegant experta mentre descobria cultures i indrets meravellosos d’arreu del món. Ara, és membre fundadora del col·lectiu Lobas de Mar que lluita per l’erradicació de la bretxa de gènere en la nàutica.

Museu d’Arqueologia de Catalunya
Dissabte 3 de març, a les 17 h. Destacarem a Enriqueta Pons i Brun, arqueòloga i prehistoriadora catalana que va donar impuls a la seva carrera investigadora com a conservadora del Museu d’Arqueologia de Catalunya a Girona durant més de trenta anys. Les circumstàncies de la vida la van dur pel camí de l’arqueologia després d’una primerenca vocació docent. Una estada a França i el contacte amb destacats investigadors d’aquest país va ser el detonant perquè es dediqués a aquesta branca del coneixement. Feminista abans de néixer i gran defensora del treball en equip, és ferma activista de la bona feina. de difondre el coneixement dels nostres avantpassats i el respecte pel nostre patrimoni.

Fundació Joan Miró
Dissabte 9 de març, a les 17 h. Sobre Helena Vinent, artista que treballa amb formats tan diversos com el vídeo, la fotografia, el text, l’escultura, la performance o la instal·lació. Dissociació, subtítols, soroll, acceleració tecnològica, pròtesis, ficció, error, malentesos, polítiques de control dels cossos, aliances identitàries i espais especulatius són designacions que poden definir les seves línies d’investigació artística. La seva obra està travessada pel discurs crip-queer, i vol subvertir la visió capacitista i paternalista que assenyala les discapacitades com a subjectes complaents, asexuats, submisos i sense cap mena d’agència política o sexoafectiva. Graduada en Arts Aplicacdes a l’Escultura per l’Escola Llotja i en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, ha participat en exposicions col·lectives i individuals d’àmbit nacional i internacional.

Museus d’Esplugues de Llobregat
Diumenge 10 de març, a les 12 h. Dedicada a Rosa Amorós, una ceramista i artista que ha dedicat tota la seva vida a explorar la creativitat a través de l’argila, el paper o la tinta. Ha tingut una llarga carrera creativa de més de cinquanta anys. La seva concepció escultòrica de la ceràmica ha estat reconeguda nacionalment i internacional, i les seves peces formen part de les col·leccions de destacats museus d’art contemporani.

Museu d’Història de Catalunya
Dissabte 16 de març, a les 17 h. Dedicarem la sessió a Pilarín Bayés, dibuixant prou coneguda i molt particular. Amb el seu llapis sempre a la mà, ha creat un imaginari ben especial amb centenars de personatges, llocs i moments històrics. També ha il·lustrat, alguns dels llibres infantils més emblemàtics del país. Ha publicat més de 350 Petites Històries, col·lecció de llibres en la que ha dibuixat la història de bona part de les poblacions de Catalunya per apropar-la als infants d’arreu del territori.

Diumenge 17 de març, a les 12 h. Dedicada a Montserrat Pedreira, directora del Grau de Mestre d’Educació Infantil de la Universitat de Manresa. Tot i que no té un perfil científic va ser la ideòloga de l’espai i del model educatiu del Niu de Ciència del Museu, un espai dedicat a les ciències naturals i destinat únicament als infants fins a 6 anys..

Museu Olímpic i de l’Esport
Dissabte 23 de març, a les 17 h. Sobre Daniela Terol, jove skater catalana amb un reconegut palmarès de premis nacionals i internacionals. Actualment, es troba molt ben posicionada per participar en els Jocs Olímpics de París de 2024 en les proves d’skate. L’skate ha estat incorporat recentment al programa olímpic fet que el converteix en un esport encara més popular.

Cal consultar els webs dels Museus per reservar l’activitat amb antelació.
Activitat gratuïta amb aforament limitat

#PetitesHistòriesGransDones

Seguir