Club dels llunàtics i llunàtiques

Tractarem de la vacunació infantil davant la Covid-19. La bioètica pediàtrica i la difícil frontera entre la llibertat individual i el bé comú, de la mà de Francisco José Cambra Lasaosa, cap de la Unitat de Cures Intensives Pediàtriques de l’Hospital Sant Joan de Déu.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Club dels llunàtics i llunàtiques

Dijous 18 de novembre de 2021
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Adults
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal fer reserva prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades", a partir del 5 de novembre, data en què estarà habilitat.

Aforament limitat.

Tertúlia: Bioètica pediàtrica. La frontera entre la llibertat individual i el bé comú

Volem dedicar la sessió del novembre a la bioètica en la pediatria, a la fràgil frontera entre la llibertat individual i el bé comú. Ens agradaria tractar la importància de les vacunes, debatre la porta oberta a la vacunació infantil davant la Covid-19, informar-nos sobre el fet que als hospitals infantils es tornen a obrir sales de malalties que ja havíem superat a Occident: meningitis, xarampió… Pot ser que els negacionistes de la ciència i de les vacunes estiguin causant noves epidèmies que havíem eradicat?

Activitat que complementa l’exposició temporal Bebès Animals. Us convidem a arribar 15 minuts abans de la tertúlia i poder visitar aquesta exposició.

Ponent: Francisco José Cambra Lasaosa, cap de la Unitat de Cures Intensives Pediàtriques de l’Hospital Materno-Infantil Sant Joan de Déu.

Doctor en Medicina i Cirurgia. Màster en Bioètica. Intensivista pediàtric.
Professor associat de la facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona.
Professor de l’Institut Borja de Bioètica de la Universitat Ramon Llull, Barcelona.

.

Moderador: Jordi Serrallonga
Arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Lloc: Exposició temporal Bebès Animals, al Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Imatge d’educadormarcossv.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

El cicle del Club es fa el tercer dijous de cada mes.

• Des de 19-04-2024
  • Fins a 19-04-2024