Tarda de cinema i… natura!

Visita l’exposició temporal Som Natura i, a continuació, gaudeix de dos documentals: Hondar 2050 i La balena franca .

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Tarda de cinema i… natura!

Dissabte 23 de febrer de 2019
. Visita de l'exposició "Som Natura", a qualsevol horari, anterior a la presentació i projecció de la pel·lícula
. De 18 a 19.15 h, presentació i projecció dels documentals
1 hora i 15 minuts
Públic a partir de 12 anys
Cinema, Exposició
Activitats gratuïtes incloses amb el preu de l'entrada a l'exposició temporal Som Natura.
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Es recomana fer reserva prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".

El pagament es realitzarà el mateix dia de l'activitat a taquilles.

Aforament màxim: 130 persones.

Aquesta proposta combina la visita a l’exposició temporal i el visionat d’una pel·lícula.

. Visita a l’exposició Som Natura.
A qualsevol horari, anterior a la presentació i projecció de la pel·lícula.

. 18 h. Presentació i projecció de dos documentals:

Hondar 2050
Director: Cesare Maglioni
Durada: 45 minuts
Un viatge per veure el que no es vol veure. Un artista local, la costa basca, els residus plàstics i la brossa marina. Els costums de cadascú, el problema de tots.
Cesare Maglioni realitza un documental sobre el problema de la brossa marina en relació amb la costa d’Euskadi. Al documental coneixem l’artista i surfista Carlos Arrola, que no entén d’on venen els residus que es troba a la platja quan hi va a surfejar. Prova de trobar respostes al problema i ens embarquem amb ell en un viatge de descobriment, recorrent la costa basca. Al llarg d’aquest viatge trobem dones i homes que han fet el pas pel canvi i empenten d’altres. Són persones que ens mostren el camí i treballen per remeiar el problema. En Carlos ens fa descobrir que hi ha alguna cosa que pot fer cadascú a la seva escala, per no només ajudar a millorar el problema, sinó també per involucrar altres persones al canvi de comportament.

La ballena franca
Direcció i realització: Kevin Zaouali i Santiago Sainz-Trápaga
Durada: 28 minuts
Aquest documental argentí, que ens submergeix en el cor del mar patagònic, retrata la vida d’un dels seus cetacis més emblemàtics. Es tracta de la balena franca austral (Eubalaena australis), una espècie que cada hivern arriba a les costes de la província Chubut, provinent de l’Antàrtida, en la cerca d’un lloc on aparellar-se i donar a llum.
El curmetratge ens introdueix en la intimitat d’aquests gegants (poden arribar als 16 metres), de manera que es concentra en les seves emocions i en els detalls de la seva natura, configurant un punyent i bell poema cinematogràfic.
La cinta va ser enregistrada a Puerto Madryn i la Península Valdés i també parcialment al submergible Yellow Submarine.

Activitat entorn l’exposició Som Natura, que es fa regularment el quart dissabte de mes, de gener a abril de 2019.

Programació a càrrec de FICMA (Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient).

Presenta: Jordi Serrallonga, arqueòleg, naturalista i explorador.

• Des de 23-04-2024
  • Fins a 23-04-2024