El Club dels llunàtics i llunàtiques

Parlarem sobre la preocupació actual per la supervivència dels pol·linitzadors i de la recerca que se’n fa, de la mà de l’investigador del CREAF Anselm Rodrigo.

Plataforma ZOOM (i presencial) Activitats El Club dels llunàtics i llunàtiques

Plataforma ZOOM (i presencial)
Dijous 18 de febrer de 2021
De 18.30 a 19.45 h
1 hora i 15 minuts
Adults
Conferència-debat
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí

Cal fer reserva d'entrada prèvia. L'activitat es desenvoluparà per videoconferència (ZOOM).

La reserva cal fer-la mitjançant l'enllaç superior de "Reserva d'entrades" que s'habilitarà a partir del 5 de febrer. Serà imprescindible la inscripció mitjançant l'adreça electrònica de la persona interessada i només es pot fer una única reserva per cada adreça electrònica.

L'assistència per ZOOM està limitada a un aforament de 60 persones.

Uns dies abans de la celebració de l'acte, les persones inscrites rebran l'enllaç per a la participació a la videoconferència.

Tertúlia: Pol·linitzadors en perill… Ens hi va la vida!

En aquesta ocasió, la tertúlia pretén fer un retrat científic de la situació actual dels pol·linitzadors amb algunes pinzellades de la recerca que se’n fa.

Ponent: Anselm Rodrigo, biòleg.
Doctor en Biologia per la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona), al 1998. Investigador del CREAF (Centre de Recerca Ecològica i d’Aplicacions Forestals) i professor agregat del Departament de Biologia Animal, Biologia Vegetal i Ecologia de la UAB. Actualment és coordinador de grau en Biologia Ambiental (UAB).
Ha centrat la investigació en l’estudi dels efectes del foc sobre la composició i l’estructura de comunitats de plantes i insectes amb l’objectiu de millorar la comprensió del paper dels trets vitals de plantes i insectes en la recuperació post-incendi de les comunitats mediterrànies a escala regional.

Els darrers anys s’ha centrat en l’estudi de les interaccions pol·linitzador-planta per tal d’aprofundir en el coneixement de les xarxes de pol·linització i les conseqüències funcionals per a la pol·linització, tant en ambients naturals com en zones agroforestals. També està interessat en l’estudi del procés de declivi dels pol·linitzadors i com revertir-lo.

Moderador: Jordi Serrallonga, és arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Mitjà: plataforma virtual ZOOM.

Tertúlia programada entorn l’exposició temporal Més que abelles. Pol·linitzadors i flors, la vida en joc.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

El cicle del Club es realitza el tercer dijous de cada mes.

• Des de 29-04-2024
  • Fins a 29-04-2024