La dinàmica dels genomes animals a través del temps

Abordarem un enfocament filogenòmic de l’arbre de la vida dels animals, a través del temps.

Laboratori de Natura Activitats La dinàmica dels genomes animals a través del temps

Laboratori de Natura
Dimecres 12 de desembre de 2018
De 18 a 20 h
2 hores
Membres del Grup SEMBIOS, però també, a qualsevol persona interessada
Activitat gratuïta

Títol: A phylogenomic approach to genome dynamics across the Metazoa Tree of Life

Animals (Metazoa) represent one of the main groups of multicellular eukaryotes, which diversified over the last 600 million years into multitude of forms and lifestyles. Modern animals can be grouped into more than 30 phyla based on similarities in development, form and function. While recent research has revealed high genomic complexity in the earliest-splitting animals and their ancestors, the macroevolutionary trends orchestrating genome evolution throughout the animal phyla remain comprehensively uncharacterized. It is, for instance, largely unknown what genomic changes underlie the origins of the different phyla or major evolutionary transitions such as the emergence of bilateral symetry, moulting, or the brain. We undertook a phylogenomic approach to shed new light on genome evolution across the Animal Tree of Life. In this talk, I will discuss how gene gain, loss, duplications and expansions have shaped the genomes of the different animal lineages through time.

Ponent: Rosa Fernández, investigadora del Centre de Regulació Genòmica (CRG) de Barcelona.

Idioma vehicular: anglès.

Lloc: sala d’actes del Castell dels Tres Dragons (Laboratori de Natura, pg. Picasso, s/n)

Imatge de qimono.

Dins el programa de Seminaris de Biodiversitat, SEMBIO. Debat i intercanvi d’experiències essencialment sobre sistemàtica, zoologia, evolució animal i filogènia molecular. Aquestes xerrades estan organitzades pel Grup de Recerca Consolidat ZooSysEvo format per científics de la Facultat de Biologia (UB) i del Museu de Ciències Naturals de Barcelona. L’objectiu és difondre els continguts de la recerca d’investigadors del grup o d’algun investigador convidat.

• Des de 26-04-2024
  • Fins a 26-04-2024