Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats

La desigualtat humana com a principal problema ecològic?

En el marc de la celebració de l’Any Margalef, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona organitza aquesta taula rodona al voltant d’una de les qüestions que més preocupaven Ramon Margalef: És la desigualtat humana el principal problema ecològic?

Tres persones hi donaran resposta des de diversos àmbits del coneixement i posaran de manifest que el llegat i el pensament de Margalef continua ben present en l’actualitat:

. Marina Garcés, filòsofa (Universitat Oberta de Catalunya)

. Frederic Bartomeus, ecòleg (Universitat Autònoma de Barcelona)

. Astrid Agenjo, economista (Universidad Pablo Olavide de Sevilla)

Conduirà la taula rodona Ramon Margalef Mir, biòleg i fill de Ramon Margalef.

Benvinguda i presentació de l’acte a càrrec d’Anna Omedes, directora del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Lloc: Sala d’actes del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (pl. Leonardo da Vinci, 4-5, parc del Fòrum, Barcelona)

Ramon Margalef i López (1919-2004) va ser un dels ecòlegs més importants del s. XX, quan aquesta branca de la ciència s’estableix com a pròpia.
Amb nombrosos premis i reconeixements internacionals, és un dels científics més il·lustres que ha donat el nostre país. Va treballar a l’Institut d’Investigacions Pesqueres (ara, Institut de Ciències del Mar) del Consell Superior d’Investigacions Científiques i a la Universitat de Barcelona, on va ocupar la primera càtegra d’ecologia d’Espanya.

Dimarts 29 d'octubre de 2019
De 18 a 20.30 h
2 hores
Públic general
Conferència-debat
Durant l'acte es presentarà "Som Natura, el repte de l'Antropocè", editat amb motiu de l'exposició Som Natura. S'obsequiarà amb un llibre a tots els assistents.