Flipbooks! Natura nadalenca animada

Farem una animació pàgina a pàgina per representar els fenòmens de la natura, pàgina a pàgina. Programació de Nadal.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Flipbooks! Natura nadalenca animada

Dies 22, 24, 29 i 31 de desembre de 2024, i 2 i 5 de gener de 2025. Torns:
45 minuts
Públic general, a partir de 7 anys
Taller
Activitat gratuïta
No hi ha reserva prèvia. La reserva cal fer-la presencialment, a taquilles del Museu, el mateix dia de l'activitat, a partir de les 10 h.

Un flipbook o foliscopi és una tècnica que ens permet crear una animació pàgina a pàgina. L’efecte animat sorgeix en passar diverses pàgines a prou velocitat. És un recurs molt interessant per representar fenòmens de la natura com el moviment dels organismes, el creixement de les plantes o els canvis geològics. Tot dibuixant ens fixarem i representarem la idea de canvi, de procés o moviment, per comprendre la natura que ens envolta a partir de la fascinació i les preguntes que ens suggereix. A més, en aquesta ocasió, li donarem un toc nadalenc.

En aquesta activitat, disposarem de diferents materials naturals, informació associada, i el material necessari perquè cada participant pugui crear el seu propi flipbook. De cada sessió, sorgiran infinitat d’animacions que enriquiran la mirada sobre els fenòmens naturals.

No es requereix cap nivell d’aprenentatge previ de dibuix sinó, més aviat,  curiositat i ganes de crear d’una manera relaxada i oberta.

Aquesta activitat forma part de la programació de Nadal (del 21 de desembre al 5 de gener de 2025). A continuació, podeu consultar aquesta programació especial.

____ Al Museu de Ciències Naturals de Barcelona (pl. Leonardo da Vinci, 4-5, parc del Fòrum) ____

Niu de Ciència familiar
Dates: 21, 22, 24, 27, 28, 29 i 31 de desembre, i 2, 3, 4 i 5 de gener
Horaris: torns a les 11 h, 11.45 h, 12.30 h i 13.15 h

Amb la ciència no s’hi juga?
Dates: dissabtes 21 i 28 de desembre, i 4 de gener
Horari: torns d’11 a 14 h (activitat contínua)

Museum Quiz familiar
Data: dissabte 21 de sembre