De la molinada als forns de calç

Descobrirem alguns forns històrics i aprendrem les seves particularitats.

Parc de la Molinada Activitats De la molinada als forns de calç

Parc de la Molinada
Dissabte 16 de setembre de 2017
De 10 a 13.30 h
3 hores i 30 minuts
Públic general (a partir de 10 anys)
Itinerari guiat
Activitat gratuïta
Informació i reserves
a/e activmuseuciencies@bcn.cat
Tel. 932562220 (dl. a dv., de 10 a 13 h)
És necessària la inscripció per realitzar les activitats. El període d'inscripció s'obre 10 dies hàbils abans de l'inici de cada activitat.

Els forns de calç de Pallejà van esdevenir una important activitat econòmica a mitjans del segle XIX, i formen part de la història del municipi. Després de l’abandonament d’aquesta activitat industrial i de l’activitat agrícola, el creixement dels boscos de pi blanc va ocultar aquests petits tresors que parlen de la nostra història.

Amb aquest itinerari descobrirem alguns d’aquests forns històrics i aprendrem algunes particularitats del seu funcionament.

2017-07-16_molinada_a_forns_calc_interior

Parc de la Molinada. Imatge d’Ernest Costa.

Punt de trobada: davant la porta de l’edifici principal del parc de la Molinada, des de l’av. Prat de la Riba, 27, Pallejà

Coordenades: N41.421567, E1.997398

Col·labora: Ajuntament de Pallejà

Participa: Amics del Museu de Pallejà

Activitat emmarcada dins del programa del 11è cicle d’activitats als parcs, platges i rius metropolitans.

Descarrega’t el programa complet

Descarrega’t el calendari-resum

Tallers, visites guiades, itineraris de natura, jocs en família i jornades participatives, entre d’altres, trobareu en la programació de 2017 per gaudir dels parcs, platges i rius metropolitans, organitzats per lÀrea Metropolitana de Barcelona i el Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Descobrirem els valors dels espais naturals de la xarxa metropolitana: la vegetació, la història, els secrets, els peixos, els ocells, els ratpenats, els insectes…

També gaudirem de les jugatecambientals (espais de joc i experimentació en família).

Festes com la del medi ambient del parc de Can Zam o les jornades de portes obertes del Planta’t al Botànic!

Us convidem a participar d’aquest programa ben farcit de propostes atractives.

• Des de 29-04-2024
  • Fins a 29-04-2024