Museu Geològic del Seminari

Coneixerem els orígens d’aquest museu i la història de la vida de la Terra. A càrrec de Joan Barrull, conservador de Mamífers del Museu Geològic del Seminari.

Museu Geologic del Seminari de Barcelona Activitats Museu Geològic del Seminari

Museu Geologic del Seminari de Barcelona
Dissabte 8 de juny de 2024
De 10 a 12 h
2 hores
Públic general
Itinerari guiat
5 € per al públic general (pagament en el moment de la inscripció) / Activitat gratuïta per als socis i sòcies de l'AAMCNB i els seus acompanyants.
El MGSB no cobra entrada però funcionen amb taquilla inversa. Si us satisfà l'activitat i el Museu, podeu deixar un donatiu.
Cal inscripció prèvia a nbranasv@gmail.com, amb la indicació de:
. Nom de la sortida
. Nom i cognoms de les persones assistents
. Telèfon mòbil i correu electrònic de contacte
. Si sou o no socis o sòcies de l'AAMCNB
Si no sou socis o sòcies de l'AAMCNB, en el moment de fer la inscripció heu de fer el pagament de 5€, a través de transferència bancària al compte corrent de l’AAMCNB: ES95 3025 0001 1014 3354 8694 (Caixa Enginyers).

Aforament: 20 persones

El Museu Geològic del Seminari de Barcelona (MGSB), va ser fundat en 1874 per Jaume Almera, el seu primer director, que va desenvolupar una important tasca com a professor i investigador en els camps de la Geologia i la Paleontologia.

Fins a l’actualitat, el MGSB té registrats al voltant de 90.000 fòssils, amb més de 700 holotips, tot i que el total d’espècimens dipositats està estimat en prop d’un milió. També hi és present una extraordinària llibreria amb més 18.000 títols.

El MGSB us convida a fer una visita guiada en el temps, per conèixer la història de la vida de la Terra. Primer, es farà una introducció sobre els orígens del Museu. Després, es comentarà com n’és de difícil el procés de fossilització i quina importància tenen els fòssils per la societat. A continuació, es farà un recorregut sistemàtic per les vitrines amb el principals tàxons, començant pels foraminífers i finalitzant  amb els grans mamífers i l’evolució humana. Finalment, es contextualitzarà les vitrines dels diferents períodes, i es reflexionarà sobre la biodiversitat existent amb l’aparició i extinció de les espècies més representatives.

La visita té una durada entre 60 i 90 minuts, depenent de les preguntes i comentaris dels visitants. Després es deixa temps per fer visita lliure i documentar-la.

Visita guiada a càrrec de Joan Barrull, conservador de Mamífers del MGSB.

Lloc i punt de trobada: carrer de la Diputació, 231, Barcelona

Organitza: Associació d’Amics del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (AAMCNB)

Col·labora: Museu de Ciències Naturals de Barcelona

• Des de 27-07-2024