Els llibres de coneixements

Mònica Baró, experta en biblioteconomia escolar, ens parlarà de les tipologies de llibres de coneixements i com triar-ne els millors d’aprenentatge científic.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Els llibres de coneixements

Dimarts 30 de gener de 2024
De 18 a 19.30 h
1 hora i 30 minuts
Docent i pares i mares d'alumnes i públic general interessat
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal inscripció prèvia a l'enllaç de "Reserva d'entrades" superior.

Conferència La ciència a l’aula: els llibres com a eina d’aprenentatge

Hi ha molts motius per posar a l’abast dels nens i nenes els llibres de coneixements. No obstant, la realitat és que, encara avui, la presència de llibres de ficció a les biblioteques escolars supera de llarg la dels llibres de coneixement, que queden invisibilitzats, a pesar de tenir un paper molt important en dos aspectes bàsics.
Per una banda, són molt útils per fomentar l’hàbit lector, especialment entre aquells nois i noies que rebutgen les obres de ficció, però que llegiran amb delit qualsevol llibre informatiu que estigui relacionat amb les seves aficions o interessos.
Per altra banda, suposen un recurs molt potent per introduir-se en el coneixement científic, així com d’altres disciplines: aporten continguts, generen interès per seguir aprenent, i constitueixen una eina molt interessant per ampliar els models de lectura i facilitar processos de recerca documental i adquisició de competències de cerca i ús de la informació.

Algunes preguntes que ens plantejarem durant aquesta xerrada:
– Què són els llibres de coneixement?
– Què aporten els llibres de coneixement científic a l’escola?
– Quins beneficis aporta als infants i joves treballar amb aquests llibres?
– Quines tipologies de llibres de coneixements podem trobar?
– Com triar els millors llibres?

Ponent:

Mònica Baró Llambies
, diplomada en Biblioteconomia i Documentació. Llicenciada en Història i Doctora en Documentació.
Ha treballat en biblioteca escolar i biblioteca pública i és professora a la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals de la UB.
Especialitzada en biblioteques escolars i promoció de la lectura, ha publicat nombrosos articles i llibres sobre el tema.
Forma part de l’equip de crítics de la revista Faristol, i la seva labor se centra en l’àmbit dels llibres de coneixement, sobre els quals ha publicat també diversos articles.
Ha impulsat l’Observatori de Biblioteques, Llibres i Lectura de la UB i pertany a BiBES (Biblioteques, Educació i Societat).
En l’actualitat és coordinadora del Màster de Biblioteca escolar i promoció de la lectura (UAB-UB).

Lloc:
Sala Margalef del Museu de Ciències Naturals de Barcelona

Observacions: la conferència també s’emetrà per streaming al canal YouTube del CRP (Centre de Recursos Pedagògics) de Sant Martí

Organitzen: CRP de Sant Martí i Museu de Ciències Naturals de Barcelona

• Des de 17-05-2024