El Cafè-Restaurant de 1888: un espai per als banquets municipals

Visita guiada a l’interior de la seu del Museu de Ciències Naturals de Barcelona al parc de la Ciutadella, coneguda propularment com a Castell dels Tres Dragons. A càrrec de l’historiador Rossend Casanova.

Castell dels Tres Dragons Activitats El Cafè-Restaurant de 1888: un espai per als banquets municipals

Castell dels Tres Dragons
Dissabte 15 d'abril de 2023. Torns:
. A les 10.30 h
. A les 12 h
1 hora
Públic general. A partir de 7 anys
Itinerari guiat
3 € per persona
Places exhaurides
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal inscripció prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".

La seu del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, coneguda popularment com a Castell dels Tres Dragons, va ser concebuda com a Cafè-Restaurant de l’Exposició Universal de Barcelona de 1888. Es construí amb caràcter permanent (a diferència dels efímers pavellons expositius) i vocació exemplar ja que havia de mostrar al món i a les generacions futures l’estat de les nostres arts d’aquell moment.

Projectat per l’arquitecte Lluís Domènech i Montaner amb la magnificència dels edificis medievals, està resolt en un estil neogòtic esquematitzat que defineix els trets principals de la seva arquitectura. Promogut per l’Ajuntament de Barcelona seguint el model de lleure benestant de les ciutats desenvolupades, també hi volia celebrar els banquets de les recepcions municipals, atès que la Casa de la Ciutat no reunia les condicions necessàries.

La visita proposa recórrer l’edifici com si fos el 1888 i passejar per les cuines, els lavabos i tocadors, el cafè i les seves terrasses, i el restaurant amb els seus salons privats.

A carrèc de: Rossend Casanova, doctor en Història de l’Art.

Punt de trobada: vestíbul del Castell dels Tres Dragons (pg. Picasso, s/n)

Activitat amb motiu de l’Any Domènech i Montaner

• Des de 26-04-2024