El rol dels escarabats en la flora

Les plantes i els insectes han tingut una relació íntima des dels seus orígens. Estudiarem, particularment, quin ha estat el paper de Coleoptera. A càrrec del biòleg David Peris.

Institut Botànic de Barcelona Activitats El rol dels escarabats en la flora

Institut Botànic de Barcelona
Dimarts 21 de març de 2023
De 16 a 17.30 h
Conferencia de 30-45 minutos seguida de un torn de preguntes (màxim en total 90 minuts)
Públic expert i universitari, obert també al públic general interessat
Activitat gratuïta
Informació i reserves
infoibb@ibb.csic.es
No cal inscripció prèvia

Seminari: El rol dels escarabats en l’origen de les plantes en flor

Les plantes i els insectes han tingut una relació íntima des dels seus orígens. Les plantes amb flor (Angiospermes) es van diversificar de manera explosiva durant la meitat del Cretaci. Els escarabats (Coleoptera), el grup d’organismes més divers en l’actualitat, van exercir un paper important en aquesta transició vegetal. No únicament són pol·linitzadors essencials en l’actualitat, sinó que també van ser els primers insectes en visitar la flora, a la vegada que altres llinatges d’escarabats barrinadors causaven un efecte negatiu sobre les gimnospermes que dominaven la superfície terrestre fins llavors.

Ponent: David Peris, biòleg, investigador programa Beatriu de Pinós

Idioma vehicular: català i castellà

Lloc: Sala Salvador, Institut Botànic de Barcelona (IBB)
Passeig del Migdia, s/n (cantonada amb c/ Can Valero), parc de Montjuïc

Com arribar-hi:
Bus: 150, des de plaça Espanya.
Metro: L1 i L3 (parada Espanya). Des de plaça Espanya cal agafar l’autobús 150 o caminar 35 minuts pujant les escales mecàniques.
Funicular de Montjuïc, connectat amb les línies L3 i L2 del Metro. Cal caminar 15 minuts.
Automòbil: pàrquing propi per a les persones assistents.
Geolocalització: -41º21’43.55’’ N, 02º09’38.64’’ E

Seminaris de l’IBB