Club de lectura

Llegeix Un año en los bosques, de Sue Hubbell, i comparteix les teves impressions. Places limitades.

Jardí Botànic Històric Activitats Club de lectura

Jardí Botànic Històric
Dimecres 15 de juny de 2022
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Públic general
Conferència-debat
Gratuït
Cal inscripció prèvia al Servei d'informació i reserves del Museu al:
. tel. 932562220, de dilluns a divendres, de 9 a 13 h, o
. a l'adreça electrònica activmuseuciencies@bcn.cat .

Aforament: 20 places.

Per cinquena vegada el Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB) organitza en col·laboració amb una biblioteca pública una nova sessió del Club de Lectura.

Per a aquesta edició, comptarem amb la col·laboració de la biblioteca Francesc Boix, del barri del Poble Sec, de manera que ens afegim, com a sessió especial, dins del seu club de lectura feminista “Veu de Dona”,  que té com a finalitat visibilitzar la literatura escrita per dones.

La sessió se centrarà en el llibre Un año en los bosques, de Sue Hubbell.

Sue Hubbell
L’autora del llibre va néixer a Kalamazoo, Michigan, al 1935. Biòloga de formació, es va llicenciar en Periodisme a la Universitat del Sud de Califòrnia.
Va treballar com a llibretera i com a bibliotecària. L’any 1973, va decidir fer un canvi radical de vida: fugí de la ciutat per instal·lar-se en una petita cabana isolada en mig de les muntanyes Ozarks, Missouri, un paradís natural format per extensos boscos i rierols on crea un petit negoci d’apicultura, respectuós amb el medi ambient. En aquests paratges, escriu una de les seves obres més importants, Un año en los bosques, considerat un clàssic de la literatura de natura i del moviment del decreixement, elogiat durant dècades.
Altres títols de Hubbell són: A Book of Bees: And How to Keep Them (1989), Broad Sides from the Other Orders: A Book of Bugs (1993), Far-Flung Hubbell: Essays from the American Road (1995), Waiting for Aphrodite: Journeys Into the Time Before Bones (1999), Shrinking the Cat: Genetic Engineering Before We Knew about Genes (2001) o From Here to There and Back Again (2004) Desde esta colina (2018).

Recollida del llibre
Si no heu llegit el llibre el podeu recollir en préstec a la Mediateca del Museu (pl. Leonardo da Vinci, 4-5, parc del Fòrum), amb el carnet del Centre de Documentació (el podeu fer en el mateix moment de recollida), en els següents horaris:
. Dissabtes, de 10 a 15 h i de 16 a 19 h
. Diumenges i festius, de 10 a 15 h i de 16 a 20 h

Sessió del Club de lectura
Data: dimecres 15 de juny, de 18.30 a 20 h
Lloc: Jardí Botànic Històric, av. Muntanyans, s/n, parc de Montjuïc (darrere l’aparcament del MNAC, al costat de les escales mecàniques que envolten el monument a Francesc Ferrer i Guàrdia).

Ressenya d’Un año en los bosques. Editorial Errata Naturae.
A través de Un año en los bosques, coneixerem com una dona madura interactua amb el clima i els éssers vius que l’envolten a través de les quatre estacions de l’any.
El seu pare era botànic i quan ella era petita caminaven hores pels boscos observant la natura. És fàcil deduir que les seves qualitats per a la descripció minuciosa de l’entorn i la necessitat de respectar-lo provinguin d’aquella experiència.
Sens dubte serà un plaer llegir aquest llibre, escrit amb un estil planer i amb delicioses notes d’humor.

• Des de 19-04-2024
  • Fins a 19-04-2024