Estació de camp de Can Catà

Coneix, sobre el terreny, els treballs de recerca del Museu, en especial, sobre les mallerengues.

Parc de Collserola Activitats Estació de camp de Can Catà

Parc de Collserola
Dissabte 21 de maig de 2022
De 10 a 13.30 h
3 hores i 30 minuts
Tots els públics. Per a famílies, l'edat recomanada dels infants és a partir de 7 anys.
Sortida Naturalista
Activitat gratuïta
Informació i reserves
amicsmcnb@gmail.com
Cal inscripció prèvia.
Aforament limitat a 25 persones.

Visitarem l’àrea d’estudi del Museu a Can Catà, una finca que es troba al vessant Nord de la serra de Collserola que mira a Cerdanyola. Una zona ocupada per pinedes de pi blanc i un bosc mixt d’alzines i roures cerrioides al fons de dues valls.

L’estació de camp és utilitzada pels departaments del Museu per a realitzar tasques d’investigació, com els estudis de les comunitats d’aranyes, de formigues i de cargols, o l’estructura de vegetació. Però les espècies principals d’estudi són la mallerenga carbonera i la mallerenga blava (hi ha distribuïdes 200 caixes niu en 80 hectàrees). Tots aquests estudis serveixen per obtenir una visió més integradora del nostre ecosistema mediterrani.

Coneixerem les instal·lacions, els programes i les metodologies de recerca.

A càrrec de: Joan Carles Senar, cap de recerca del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Lloc: Camp Catà, Cerdanyola del Vallès, parc de Collserola.
Geolocalització: 41° 28’ 12.43” N 02° 09’ 01.01” E
Descarregueu: Punt de trobada i com arribar-hi

Dificultat: nivell baix de dificultat, caldrà caminar una mica per terreny bàsicament pla.

Observacions: es tracta d’una activitat de camp. Tingueu en compte les condicions climatològiques i porteu l’equipament adequat (roba discreta, impermeable, aigua, calçat còmode, barret, protector solar). També la llibreta de camp, guies i els instruments adients (càmera, binocles…).

Porteu esmorzar i aigua. Ens aturarem a fer un ganyip a la Font Nova.

Més informació: estació del Museu a Can Catà

Vídeo: Can Catà, la Font Vella i la Font Nova

Mesura del color d’una mallerenga carbonera.

Organitza: AAMCNB (Associació d’Amics del Museu de Ciències Naturals de Barcelona).

AAMCNB / Informació de l’activitat

Col·labora: Museu de Ciències Naturals de Barcelona