Club dels llunàtics i llunàtiques

El món animal reflectit en els superherois i superheroïnes. A càrrec de David Aja, reconegut i premiat dibuixant de còmics.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Club dels llunàtics i llunàtiques

Dijous 20 de gener de 2022
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Adults
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal fer reserva prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".

Aforament limitat.

Tertúlia: Un reconegut i premiat dibuixant de còmics: David Aja. Animals.
Superherois i superheroïnes. I un museu de ciències naturals.

És un ocell? És un avió? No. És Superman! O es tracta de SuperGirl? L’Olimp dels superherois i superheroïnes, però també dels malvats i malvades -contra els que lluiten pel bé de la Humanitat i el Planeta-, està estretament vinculat amb les Ciències Naturals. Els membres femenins i masculins dels 4 Fantàstics i la Patrulla X -tot desafiant les lleis de la genètica de Gregor Mendel i els mecanismes adaptatius plantejats per Charles R. Darwin, Alfred R. Wallace o Lynn Margulis-, han evolucionat vers extraordinàries mutacions. També hi ha lloc per a la geologia (l’Home de Sorra) i per a la botànica (l’Heura verinosa), però sobretot existeix una evident fixació i font d’inspiració en el món animal.

Aranyes (Spider-Man), vespes (Wasp) i formigues (Ant-Man), ratpenats (Batman), felins (Cat-woman), llops (Wolverine), llangardaixos (Lizard), taurons (King-Shark), falcons (Hawkeye), etcètera. Fins i tot hi entra la paleontologia amb un dinosaure T-rex que treballa en equip amb la MoonGirl, o un personatge anomenat Dents de Sabre. I podríem esmentar molts més exemples.

Les i els dibuixants de còmics estudien l’anatomia, comportament i capacitats d’aquests animals quan volen crear i dissenyar un nou superheroi o superheroïna? O quan els rescaten i actualitzen per a nous llançaments editorials? Per exemple, Steve Ditko i Stan Lee van sentir-se atrets pels aràcnids abans de dotar de teranyines, i l’habilitat de trepar i saltar, a Peter Parker? En paral•lel, la natura -en general-, o qüestions com el canvi climàtic global, la minva de biodiversitat y el futur del planeta són cada cop més presents en l’univers del còmic? Per donar resposta a les nostres inquietuds el Club dels Llunàtics i Llunàtiques del Museu de Ciències Naturals de Barcelona té el plaer de rebre a David Aja; reconegut i guardonat dibuixant de còmic amb una llarga trajectòria als Estats Units (The Immortal Iron Fist, X-Men, Wolverine, Hawkeye, The Avengers…) i que recentment va publicar, junt Ann Nocenti, l’exitós còmic Semillas (Astiberri Ediciones). En relació a aquesta obra li preguntarem: s’estan extingint les abelles?

Vegeu vídeo: Quina relació té el món del còmic amb les ciències naturals?

Jordi Serrallonga.

Ponent: David Aja

Nascut a Valladolid (1977), és un autor de còmic i il•lustrador peculiar. Ha rebut nombrosos guardons de prestigi, entre d’altres, dos premis Harvey i cinc premis Eisner. Llicenciat en Belles Arts per la Universitat de Salamanca, ha treballat com a il•lustrador a diaris, revistes, llibres i publicitat. És conegut pel seu treball a “Ojo de Halcón” i “El Inmortal Puño de Hierro” per a Marvel, i altres títols com ara “Daredevil”, “Lobezno” i “La Bruja Escarlata”. Ha realitzat cobertes per a diverses sèries de les principals editorials estatunidenques i, recentment, una història per a “Batman. Black and White” on rendeix homenatge a les tires diàries dels anys 40 de l’home ratpenat.
El 2021 va publicar, a quatre mans amb Ann Nocenti, el còmic Semillas (Astiberri Ediciones).

.

Moderador: Jordi Serrallonga
Arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Lloc: Exposició Planeta Vida, Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Observacions:

. Us convidem a venir 30 minuts abans de la tertúlia per visitar, de manera gratuïta, la zona dels grans animals de l’exposició permanent Planeta Vida.

. David Aja signarà exemplars del còmic Semillas de l’editorial Astiberri, que es podran adquirir el mateix dia de la tertúlia.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

El cicle del Club es fa el tercer dijous de cada mes.

• Des de 26-04-2024
  • Fins a 26-04-2024