Club dels llunàtics i llunàtiques

Tractarem sobre el passat, present i futur de les llibreries, de la mà d’Eric del Arco, llibreter de la nova Documenta.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Club dels llunàtics i llunàtiques

Dijous 16 de desembre de 2021
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Adults
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal fer reserva prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades", a partir del 3 de desembre, data en què estarà habilitat.

Aforament limitat.

Tertúlia: Conte de ciència. Llibres de ciència, un llibreter lector i l’esperit de les antigues, presents i futures llibreries

Eric del Arco, de peu (l’aprenent de llibreter), i Josep Cots, sentat (el llibreter). Fotografia de Jordi Play

Ponent: Eric del Arco

Nascut el 1975 a la cantonada d’Aragó amb Llúria en un hospital que ja no existeix (i que ara és edifici anunciat com apartament de luxe amb recepció), és un dels llibreters de la llibreria Documenta, traslladada fa vuit anys a uns 100 metres del lloc on va néixer, a Pau Claris 144.

Si aquesta fos una biografia astrològica, destacaríem que alhora que naixia l’Eric, els fundadors de la Documenta estaven acabant d’omplir els prestatges de llibres per obrir les portes i estrenar la caixa registradora quatre dies desprès, tot i que lluny de la seu actual de la llibreria. La Documenta es va estrenar al carrer Cardenal Casanyes i allà va romandre 40 anys.

Del Arco en va començar a ser client com una herència familiar per part de mare mentre estudiava electrònica i esdevenia enginyer tècnic. Aficionat al teatre amateur a L’Espiga de Les Corts, membre de la Societat Tolkien quasi des de la seva fundació i temporalment del Pipa Club quan tenia la seu a la Plaça Reial, també va ser alumne oient a la facultat de Filologia durant anys i anys i ha exercit de missioner a les zones tropicals de Bolívia. Va fer l’intent d’estudiar Filologia Comparada i quan els temes familiars varen mostrar la impossibilitat de compatibilitzar-ho tot, va iniciar els estudis d’humanitats a la UOC. Ha trigat deu anys en finalitzar aquests estudis, vuit dels quals han coincidit amb el projecte de la nova Documenta. Allà és conegut com aprenent de llibreter sota el mestratge de Josep Cots, el més veterà dels llibreters barcelonins.

.

Moderador: Jordi Serrallonga
Arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Lloc: Mediateca, Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Observacions: us convidem a venir 15 minuts abans de la tertúlia per visitar l’exposició (In)visibles i (o)cultes, a l’espai Ciència i més.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

El cicle del Club es fa el tercer dijous de cada mes.

• Des de 26-04-2024
  • Fins a 26-04-2024