Club dels llunàtics i llunàtiques

Parlarem sobre la recerca que es fa de la matèria a nivell atòmic i també de la relació entre la ciència i aspectes socials com el fet trans, amb la doctora en Física, investigadora al sincrotró ALBA i membre de la Plataforma TransForma la Salut, Judith Juanhuix.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona (i plataforma ZOOM) Activitats Club dels llunàtics i llunàtiques

Museu de Ciències Naturals de Barcelona (i plataforma ZOOM)
Dijous 17 de juny de 2021
De 18.30 a 19.45 h
1 hora i 15 minuts
Adults
Conferència-debat
Activitat gratuïta

Cal fer reserva d'entrada prèvia. L'activitat es desenvoluparà presencialment (30 places) i també per videoconferència mitjançant la plataforma ZOOM (60 places):
. Feu la vostra reserva presencial en aquest enllaç
. Feu la vostra reserva per assistir-hi per videoconferència en aquest enllaç

Serà imprescindible la inscripció amb la indicació de l'adreça electrònica de la persona interessada i només es pot fer una única reserva per cada adreça electrònica.

Uns dies abans de la celebració de l'acte, les persones inscrites a l'assistència per videoconferència rebran l'enllaç per participar-hi.

Tertúlia: Ciència des de la diversitat

En aquesta ocasió parlarem amb Judith Juanhuix, doctora en Física, dedicada a la recerca del sincrotó ALBA, mare trans de dos fills i membre de la Plataforma TransForma la Salut. A més de conèixer la recerca al sincrotró ALBA, volem apropar-nos a la relació entre la ciència i aspectes socials com el fet trans, les dones en ciència i la comptabilitat entre família i l’activitat científica.

Ponent: Judith Juanhuix és doctora en Física per la UAB, és científica del sincrotró ALBA, on es cap de la secció de Ciències de la Vida i de Matèria Condensada.
És autora d’una cinquantena d’articles internacionals en el camp de la biologia molecular, la química supramolecular i la instrumentació científica per raigsX.
Va realitzar la transició social de gènere de manera gradual, però sospita que durarà tota la vida. És membre de l’Associació Generem i de En Femme, i ha participat activament en la plataforma TransForma La Salut, que ha negociat un nou model d’atenció a la salut per a les persones trans amb el Departament de Salut. Ha col·laborat en l’elaboració de diverses lleis que impliquen les persones trans a Catalunya i a l’Estat.

.

Moderador: Jordi Serrallonga, és arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Mitjà: mixt, presencial (a Museu de Ciències Naturals de Barcelona, pl. Leonardo da Vinci, 4-5, parc del Fòrum) i plataforma virtual ZOOM.

Sincrotró ALBA, Cerdanyola del Vallès.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

El cicle del Club es realitza el tercer dijous de cada mes.

Activitat programada entorn al dia 28 de juny, Dia internacional de l’Orgull LGTBI

Amb la col·laboració de:

• Des de 28-04-2024