Club dels llunàtics i llunàtiques

Parlarem amb l’astrobiòleg, científic del CSIC, Carlos Briones, sobre la recerca de vida extraterrestre. Estem sols a l’Univers?

Plataforma ZOOM Activitats Club dels llunàtics i llunàtiques

Plataforma ZOOM
Dijous 20 de maig de 2021
De 18.30 a 19.45 h
1 hora i 15 minuts
Adults
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí

Cal fer reserva prèvia a l'enllaç anterior de "Reserva d'entrades". L'activitat es desenvoluparà per videoconferència mitjançant la plataforma ZOOM (60 places)

Serà imprescindible la inscripció amb la indicació de l'adreça electrònica de la persona interessada i només es pot fer una única reserva per cada adreça electrònica.

Uns dies abans de la celebració de l'acte, les persones inscrites rebran l'enllaç per participar-hi.

Tertúlia: Estem sols? A la recerca de vida extraterrestre

En aquesta ocasió debratrem amb un expert en Astrobiologia al voltant de la gran pregunta: pot haver-hi vida fora de la Terra? Estem sols a l’Univers?

Ponent: Carlos Briones, doctor en Ciències Químiques (especialitat de Bioquímica i Biologia Molecular) per la Universitat Autònoma de Madrid. És científic titular del CSIC (Consejo Superior de Investigaciones Científicas) al Centre d’Astrobiologia (CAB).
Carlos Briones, doctor en Ciències Químiques amb l’especialitat de Bioquímica i Biologia Molecular, és investigador del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) al Centre d’Astrobiologia (centre mixt del CSIC i de l’Instituto Nacional de Técnica Aeroespacial, INTA, associat al Programa de Astrobiologia de la NASA). Des de l’any 2000 dirigeix un grup de recerca sobre l’origen i l’evolució primerenca de la vida, els virus de RNA, la biodiversitat en el subsòl i el desenvolupament de biosensors per caracteritzar la vida al nostre planeta i buscar-la fora de ell.
És un gran divulgador científic com a conferenciant, coordinador d’activitats i escriptor. És coautor de diversos llibres, entre d’altres, Orígenes. El universo, la vida, los humanos (Crítica, 2015, Premi Prismas al millor llibre de divulgació el 2016). Ha publicat també relats i llibres de poemes (De donde estás ausente, Premi Hiperión de Poesia el 1993) i és un ferm defensor de la Tercera Cultura per integrar la ciència, les humanitats i les arts.
El seu llibre més recent, ¿Estamos solos? En busca de otras vidas en el Cosmos (Crítica, 2020) dona títol a la nostra trobada.

.

Moderador: Jordi Serrallonga, és arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Mitjà: plataforma virtual ZOOM.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

El cicle del Club es realitza el tercer dijous de cada mes.

• Des de 19-04-2024
  • Fins a 19-04-2024