ConversesNat

Parlarem amb el reconegut viròleg del CSIC, Luis Enjuanes, sobre el prototip de vacuna contra el  SARS-CoV-2 que està desenvolupant l’equip que dirigeix.

Plataforma ZOOM Activitats ConversesNat

Plataforma ZOOM
Dimecres 28 d'abril de 2021
De 18 a 20 h
2 hores
Adults
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Inscripcions per seguir l'activitat per la plataforma ZOOM a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".

Aforament: 400 places.

#ConversesNat: La vacuna. On som?

Un any després, tornem a conversar amb en Luis Enjuanes,  director del laboratori de coronavirus del Centro Nacional de Biotecnología. Coneixerem el prototip de vacuna contra el  SARS-CoV-2 que desenvolupa juntament amb el seu equip de 15 persones i que, basada en un  replicó sintètic d’ARN,  vol, amb una única dosi intranasal, protegir contra la infecció i la transmissió del virus.

Ponent: Luis Enjuanes és viròleg, professor d’investigació del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) i director del laboratori de coronavirus del Centro Nacional de Biotecnología des del 1989. Va començar la seva trajectòria científica a València, on va néixer i estudiar Ciències Químiques. Es va especialitzar en virologia al laboratori d’Eladio Viñuela i Margarita Salas a Madrid. Ha escrit més de 250 publicacions i té 15 patents reconegudes al seu àmbit, a més d’haver dirigit 38 tesis doctorals. És un dels viròlegs espanyols més reconeguts amb més de 14.000 citacions i una referència mundial en el camp dels coronavirus. És membre de la Real Academia Española de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales i de l’American Academy of Microbiology. Ha desenvolupat vacunes pels dos últims coronavirus, el SARS i el MERS, basades en virus atenuats, i actualment està treballant en una de les línies de recerca impulsades des del CSIC per generar una vacuna esterilitzant contra el SARS-CoV-2, basada en un replicó sintètic d’ARN.

Conductor: Jordi Serrallonga, arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Mitjà: Plataforma ZOOM

• Des de 25-04-2024