El Club dels llunàtics i llunàtiques

Parlarem sobre la figura i l’obra del novel·lista Joan Perucho, dins dels actes de commemoració de l’Any Perucho. Ens ho explicarà Julià Guillamon, comissari de l’exposició “Vampirs al Fòrum!”.

Plataforma ZOOM (i presencial) Activitats El Club dels llunàtics i llunàtiques

Plataforma ZOOM (i presencial)
Dijous 21 de gener de 2021
De 18.30 a 19.45 h
1 hora i 15 minuts
Adults
Conferència-debat
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
La reserva cal fer-la mitjançant l'enllaç superior de "Reserva d'entrades"

L'assistència per ZOOM està limitada a un aforament de 60 persones.

Uns dies abans de la celebració de l'acte, els inscrits rebran l'enllaç per a la participació a la videoconferència.

Tertúlia: Vampirs al Fòrum. Entre la ciència i la màgia

En aquesta ocasió, la tertúlia està dedicada a l’Any Joan Perucho, del que el Museu es fa ressò, principalment, amb l’exposició “Vampirs al Fòrum!” (del 10/12/2020 al 14/03/2021), a l’espai Ciència i Més.

Parlarem sobre la figura de Joan Perucho, novel·lista, poeta, crític d’art i, jutge, i de la seva obra encabida en el gènere fantàstic, plena d’ironia.

Ponent:
Julià Guillamon, comissari de l’Any Perucho,

Escriptor, ha publicat el llibre testimoni Travessar la riera (2017) sobre l’experiència de sortir del coma, i les novel·les El barri de la Plata (2018), sobre l’emigració valenciana a Barcelona i Les cuques (2020), un bestiari contemporani sobre la memòria i la superació del dolor, que convida a mirar les petites coses.

Julià Guillamon comenta “Joan Perucho (Barcelona 1920-2003) va ser un escriptor singularíssim. En molts dels seus llibres hi va introduir elements relacionats amb la ciència i amb la descoberta de la natura. Va escriure una Botànica oculta o el fals Paracels (1960), un inventari, molt divertit, de plantes màgiques. La seva obra més coneguda, traduïda a un munt de llengües és Les històries naturals (1960), una novel·la de vampirs, protagonitzada per un naturalista, entre la il·lustració i el romanticisme.”

Joan Perucho i Julià Guillamon es van conèixer als anys vuitanta i es van fer molt amics. Guillamon ha tractat l’obra de Perucho des de tots els punts de vista. N’ha escrit la biografia, Joan Perucho, cendres i diamants. Biografia d’una generació (2015) i un assaig sobre la relació de Perucho amb el cinema i la novel·la de por, Joan Perucho i la literatura fantàstica (2020). També n’ha fet un còmic, Llibre de cavalleries de Joan Perucho (2020), amb el dibuixant Toni Benages i Gallard. N’ha organitzat diverses exposicions i ha acabat escrivint un volumet “a la manera de Joan Perucho”, Vi i benzina, quatre històries apòcrifes de Joan Perucho (2020).

Moderador: Jordi Serrallonga, és arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Mitjà:
plataforma virtual ZOOM.

Aquesta sessió ha estat programada entorn l’exposició temporal “Vampirs al Fòrum!“, per cel·lebrar l’Any Perucho.
Altres activitats del Museu programades entorn l’exposició temporal: Natura de prop – Vampirs i Perucho. Alls, verdolagues i plantes carnívores i Perucho Breakout.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

El cicle del Club es realitza el tercer dijous de cada mes.

Presentació de Jordi Serrallonga (nova temporada, últim trimestre 2020):

• Des de 25-04-2024
  • Fins a 25-04-2024