Anomenar, posseir. Crítica de la pràctica taxonòmica

Recorregut pel Jardí Botànic on, de la mà de l’artista Agustín Ortiz Herrera, deconstruirem la narrativa taxonòmica.

Jardí Botànic de Barcelona Activitats Anomenar, posseir. Crítica de la pràctica taxonòmica

Jardí Botànic de Barcelona
Dissabte 24 d'octubre de 2020
D'11.30 a 14.30 h
2 hores i 30 minuts, aproximadament
Públic general
Art escènica, Itinerari guiat
Activitat gratuïta
Cal inscripció prèvia a lacapella@bcn.cat.

Aforament màxim: 20 persones.

Una visita guiada pel Jardí Botànic on deconstruirem, de la mà d’Agustín Ortiz Herrera, la narrativa taxonòmica.

Anomenar la natura i fer-ne la classificació taxonòmica de manera efectiva va ser una prioritat per a la incipient ciència moderna de la Il·lustració. En la concepció epistemològica global, les espècies de plantes provinents de les exploracions colonialistes es van catalogar en honor a homes blancs de la cultura occidental. Paral·lelament, es va introduir el cultiu de moltes d’aquestes plantes als carrers i jardins de les ciutats, a la vegada que es van crear les primeres institucions botàniques. En aquestes sessions es desplegaran estratègies queer/cuir amb la intenció de qüestionar les narratives convingudes pel constructe científic modern, introduir-nos en una narrativa decolonial i revelar els secrets d’espècies de plantes com la Sparmannia, la Washingtonia o la Tulbaghia.

Organitzen: La Capella-Institut de Cultura de Barcelona i Museu de Ciències Naturals de Barcelona

• Des de 26-04-2024
  • Fins a 26-04-2024