No fer res!

Residència artística que es mou en un diàleg entre la botànica i les arts vives, entre la quietud i l’agitació, a partir del qual experimentem en l’observació.

Jardí Botànic Històric Activitats No fer res!

Jardí Botànic Històric
Dijous 16 de juliol de 2020
Dos passis:
. 18 h
. 19.30 h
Adults
Art escènica
Entrades exhaurides
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Aforament limitat. Cal fer la reserva prèvia, via l'enllaç superior, a partir del dilluns 6 de juliol.

Títol:No fer res! Converses improductives al paradís
Residència artística

No fer res! és una quimera, és com anar a la recerca del Sant Grial. Aquesta qüestió impossible de resoldre ronda pel cap de Ventura Garriga des de fa temps i ens serveis com a tret de sortida per a aquesta proposta artística que és un diàleg entre Ventura Garriga i Mariona Naudin (artista resident al Graner) amb la col·laboració d’Odil Bright en l’acompanyament sonor.

Ventura Garriga porta anys intentant entendre si és possible no fer res. Mariona Naudin no ha parat de produir peces escèniques des de 2012 i es pregunta si té sentit obeir els ritmes trepidants del mercat cultural.

Pel que sembla, l’imaginari de l’home occidental relaciona el fer amb el ser: el que fem defineix la nostra identitat. Aquest credo que posa l’acció al centre oblida sovint l’activitat constant i silenciosa de la vida vegetal, que ens serveis en aquesta ocasió com a contrapunt perfecte per revisar els nostres tempos hiperproductius i la nostra manera extremadament antropocèntrica de veure el món en aquest moment de canvi de paradigma.

En definitva, un diàleg entre tres humans i el Jardí Botànic Històric on hem intentat no posar res de més i utilitzar els recursos del propi indret per generar la proposat escènica.

“Una semilla sabe esperar. La mayoría de las semillas esperan un año antes de empezar a crecer; una semilla de cereza puede llegar a esperar hasta cien años sin ninguna dificultad. ¿Y a qué esperan exactamente? (…) Cuando un equipo de científicos rompió la cubierta de una semilla de loto sagrado (Nelumbo nucifera) se encontró con que allí dentro estaba alojado el embrión en su proceso de crecimiento, pero ellos se quedaron solamente con la cáscara. Una vez sometida a prueba de radiocarbono, resultó que la plántula alojada en su interior llevaba dos mil años esperando en una turbera de China. Aquella semillita había mantenido tercamente la esperanza en su propio futuro mientras las civilizaciones humanas aparecían y desaparecían.”

La memoria secreta de las hojas (Hope Jahren).

Lloc: Jardí Botànic Històric

Observacions:

. És obligatori l’ús de mascareta.

. Cal arribar mitja hora abans de l’inici de l’activitat.

. L’accés i la sortida s’habilitaran de tal manera que no es produeixi aglomeració de persones.

. L’activitat no és accessible per a cadira de rodes.

. Recomanem prendre mesures de prevenció antimosquits.

Més informació: Graner Residències

• Des de 19-04-2024