El Club dels llunàtics i llunàtiques

Com es navegar per les aigües dels mars i oceans més inhòspits del planeta? Ens ho explicarà Anna Corbella, la primera navegant catalana i espanyola a fer la volta al món a vela.

Instagram Activitats El Club dels llunàtics i llunàtiques

Dijous 18 de juny de 2020
De 19 a 19.40 h
40 minuts
Adults
Conferència-debat
Si utilitzeu el PC per connectar-vos, necessitareu una extensió complementària per al vostre navegador de l'ordinador. En el cas de Chrome, p. ex., és l'extensió Chrome IG Stories, per a Windows.

Si utilitzeu l'app d'Instagram al mòbil, no cal cap descàrrega complementària.

Tertúlia: La volta al món a vela.
Com és navegar per les aigües dels mars i oceans més inhòspits del planeta?

Dins de la programació especial #Museuacasa,  tanquem la temporada d’aquest cicle, en un context tan insòlit, fins al mes de setembre.
La nostra convidada ens parlarà d’aventura, tècnica, oceans… Una xerrada que us resultarà, de ben segur, molt interessant i reveladora, i que voldríem haver inclòs en l’agenda conjunta del “Dia dels mars i els oceans” (8 de juny).

Ponent: Anna Corbella, regatista i veterinària. La primera navegant catalana i espanyola a fer la volta al món a vela sense escales.
Nascuda a Barcelona fa 44 anys, és veterinària de formació però s’ha dedicat professionalment al món de la navegació els últims 12 anys.
Va assolir la volta al món a vela sense escales en dues ocasions en la competició Barcelona World Race, amb una tripulació de dues persones.
Actualment, és la creadora i directora tècnica esportiva de la Base Mini Barcelona, des de l’any 2015. Aquesta entitat és un centre de formació i tecnificació de navegants oceànics que té per objectiu ajudar i entrenar els futus navegants del país.

Moderador: Jordi Serrallonga, és arqueòleg, naturalista i explorador. Col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Professor d’Antropologia i Evolució Humana de la Universitat Oberta de Catalunya.

Mitjà: Instagram LIVE! de @museuciencies.

Imatge de Jorge Andreu / Barcelona World Race

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

La tertúlia digital tindrà una durada d’uns 40 minuts, que s’estructura en: la presentació del tema per part de la persona ponent durant 5 minuts, aproximadament; la conversa entre el ponent i el moderador durant uns 20 minuts i; finalment, la tertúlia d’uns 15 minuts on el moderador introduirà les preguntes i comentaris dels participants.

• Des de 18-04-2024
  • Fins a 18-04-2024