La cursa per la vacuna

#Museuacasa · Parlarem amb Luis Enjuanes, director del laboratori de coronavirus del Centro Nacional de Biotecnología del CSIC, sobre la cursa per generar la vacuna contra el SARS-CoV-2.

Instagram Activitats La cursa per la vacuna

Dijous 4 de juny de 2020
De 19 a 20 h
1 hora
Adults
Conferència-debat
Si utilitzeu el PC per connectar-vos, necessitareu una extensió complementària per al vostre navegador de l'ordinador. En el cas de Chrome, p. ex., és l'extensió Chrome IG Stories, per a Windows.

Si utilitzeu l'app d'Instagram al mòbil, no cal cap descàrrega complementària.

#ConversesNat: La cursa per la vacuna.
Llums i ombres d’una investigació contra rellotge

Conversa entorn els treballs de recerca per generar una vacuna contra el SARS-CoV-2.

Ponent: Luis Enjuanes, professor d’investigació del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) i director del laboratori de coronavirus del Centro Nacional de Biotecnología des de 1989.
El professor Enjuanes va començar la seva trajectòria científica a València, on va néixer, estudiant Ciències Químiques. Es va especialitzar en virologia al Laboratori d’Eladio Viñuela i Margarita Salas, a Madrid.
Ha escrit més de 200 publicacions i té 15 patents reconegudes al seu àmbit de treball, a més d’haver dirigit 38 tesis doctorals. És un dels viròlegs espanyols més reconeguts amb més de 10.000 citacions i una referència mundial en el camp del coronavirus.
És membre de la Real Academia Española de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales i de l’American Academy of Microbiology.
Ha desenvolupat vacunes pels dos últims coronavirus, el SARS i el MERS, basades en virus atenuats, i actualment està treballant en una de les línies de recerca impulsades pel CSIC per generar una vacuna per al SARS-CoV-2.

Conductor: Jordi Serrallonga, arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Mitjà: Instagram LIVE! de @museuciencies

El professor Luis Enjuanes