Digitalització i gestió d’imatges naturalistes

Aprendreu la diferència entre escanejar i digitalitzar i com gestionar el vostre “laboratori digital”.

Taller Estudi de Jordi Vidal Activitats Digitalització i gestió d’imatges naturalistes

Taller Estudi de Jordi Vidal
Dissabte 16 de novembre de 2019
De 10 a 13 h
3 hores
Persones interessades en la pràctica de fotografia naturalista i gestió d'arxiu documental
20 € per als socis/sòcies de l'Associació d'Amics del Museu de Ciències Naturals de Barcelona i, 40 €, per al públic en general.
Cal inscripció prèvia. Feu la inscripció a l'a/e amicsmcnb@gmail.com, com a mínim cinc dies abans de l'inici del taller.
Al missatge cal especificar: Noms i cognoms dels interessats / DNI / Telèfon mòbil de contacte / Adreça electrònica de contacte / Indicar si les persones interessades tenen la condició de soci/sòcia /comprovant de pagament al compte de l'AAMCNB:
Aforament limitat a 9 participants.

En aquest taller es revisarà, des d’un punt de vista pràctic, l’ús de diferents escàners i la pròpia camera segons els diferents formats. Mitjançant la presentació i la realització d’exemples pràctics “in situ” optimitzarem i adequarem les imatges digitalitzades en funció dels usos que hi vulguem donar.

A càrrec de: Jordi Vidal F., fotògraf naturalista especialitzat en macrofotografia i fotografia documental i museística.

Programa:

. Diferenciar entre escanejar i digitalitzar.
. Ús de diferents escàners segons formats: opacs (documents i fotografies paper) o transparències (negatius i diapositives).
. Optimització i adequació de les imatges digitalitzades en funció dels usos posteriors.
. Tractament a l’ordinador, el “laboratori digital”.
. Alternatives a l’escàner. ús de la càmera per digitalitzar imatges.

Observacions: recomanem portar alguna fotografia en paper i/o negatiu/diapositiva. És important tenir coneixements bàsics de fotografia i edició gràfica, preferentment en Photoshop.

Lloc: Taller estudi de Jordi Vidal, carrer Joan Blanques, 46, Barcelona.

Organitza: Associació d’Amics del Museu de Ciències Naturals de Barcelona (AAMCNB)

Col·labora: Museu de Ciències Naturals de Barcelona

• Des de 27-04-2024