Dones, botànica i genètica

Un repàs a dones científiques relacionades amb l’Institut Botànic que ens servirà per debatre el seu reconeixement en la recerca.

Institut Botànic de Barcelona Activitats Dones, botànica i genètica

Institut Botànic de Barcelona
Dimarts 18 de juny de 2019
De 12 a 14 h
2 hores
Experts i públic interessat
Activitat gratuïta
Demaneu Informació o proposeu nous temes per als seminaris a l'a/e dvitales@gmail.com

Títol del seminari: Dones, botànica i genètica

Resum: En aquesta xerrada farem un repàs d’alguns noms de dones rellevants en els mons de la botànica i de la genètica, que estan íntimament relacionats amb la tasca investigadora que duem a terme a l’Institut Botànic de Barcelona.

Parlarem, entre d’altres, de la Mary Agnes Chase, pionera en l’estudi sistemàtic de les gramínies, de la Barbara McClintock, que va descobrir els “gens saltadors” a través de l’observació dels cromosomes de blat de moro o del paper de la Rosalind Franklin en el descobriment de l’estructura de l’ADN.

També farem una mirada a figures més properes, com la Creu Casas o la Maria Àngels Cardona, dues dones que van ser catedràtiques de botànica a la Universitat Autònoma de Barcelona i que van ser pioneres en molts aspectes.

Aquest repàs a figures femenines en recerca ens servirà per debatre el paper de les dones en la investigació i a preguntar-nos per què, encara avui, hi ha menys dones que homes en recerca, en particular en les anomenades “ciències dures”. O per què es dona el fenomen del “sostre de vidre” (el fet que les dones, generalment, ocupen càrrecs de menys categoria o de menys responsabilitat) especialment, entre les científiques però també en altres esferes laborals.

Ponents: Dra. Sònia García (Institut Botànic de Barcelona-CSIC-ICUB)

Idioma: català

Lloc: Sala Salvador, de l’Institut Botànic de Barcelona (IBB)
Passeig del Migdia, s/n (cantonada amb c/ Can Valero), parc de Montjuïc
Bus: 150, des de plaça Espanya
Geolocalització: -41º21’43.55’’ N, 02º09’38.64’’ E

Imatge (1947) de Barbara McClintock.

Organitza: IBB

• Des de 19-04-2024