Entendre els lepidòpters a través del DNA

La nova classificació taxonòmica dels lepidòpters mitjançant el DNA. Explicació accessible de la tècniques emprades i dels descobriments relacionats, a càrrec de Joan Carles Hinojosa (Institut de Biologia Evolutiva de Barcelona).

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Entendre els lepidòpters a través del DNA

Dissabte 19 de maig de 2018
A partir de les 11 h
Socis de la SCL i públic interessat (la conferència està plantejada per ser el més accessible i divulgativa possible)
Conferència-debat
Activitat gratuïta
No cal reserva prèvia. Reserva presencial fins a completar l'aforament.

Des dels inicis de la ciència moderna, la classificació taxonòmica de les espècies, i sobretot dels lepidòpters, s’ha basat amb preeminència en la morfologia. Ara bé, durant les darreres dècades s’ha anat gestant una gran revolució protagonitzada pel DNA (àcid desoxiribonucleic).

La informació que conté el DNA ens ajuda a establir amb precisió quina relació filogenètica hi ha entre espècies i, fins i tot, entre poblacions, cosa la qual obre un ampli ventall per al coneixement abans ocult.

A Europa, el Laboratori sobre la Diversitat i Evolució de les Papallones (Butterfly Diversity & Evolution Lab) de l’Institut de Biologia Evolutiva (CSIC-UPF) de Barcelona, és un dels principals exponents en la tasca de generar coneixement a partir del genoma dels lepidòpters. Es detallarà com funciona aquest tipus de recerca a través de la feina que fem al nostre laboratori, des de la recol·lecció fins a l’obtenció de resultats, tot explicant les tècniques emprades i alguns dels nostres descobriments.

La xerrada començarà per facilitar els conceptes bàsics que serviran per construir l’explicació, que serà accessible per al públic general.

Ponent: Joan Carles Hinojosa, Institut de Biologia Evolutiva de Barcelona

Organitza: Societat Catalana de Lepidopterologia (SCL)

Lloc: sala d’actes, Museu de Ciències Naturals de Barcelona

Més informació: Activitats SCL