Processos d’especiació en insectes

De manera multidisciplinar, aplicant l’ecologia, la biogeografia i la genòmica coneixerem els processos d’especiació dels insectes. Idioma vehicular: anglès.

Laboratori de Natura Activitats Processos d’especiació en insectes

Laboratori de Natura
Divendres 17 de maig de 2019
De 18 a 19 h
Tècnics i experts en biologia i, públic interessat
Seminari

Títol: Combining ecology, biogeography and genomics to understand speciation processes in insects

The class Insecta outnumbers all other classes of living organisms with more than half of all described extant species. Processes having produced such diversification are numerous, and include the ability of insects to occupy many ecological niches, adapting dynamically to a wide array of biotic and abiotic conditions. In this talk, I will present the current knowledge of speciation processes ocurring in insects, bridging the fields of ecology, biogeography and genomics, and illustrate them with examples from our own research, in particular in mayflies, butterflies and beetles.

Ponent: Nadir Alvarez, investigador del Geneva Museum of Natural History (Suïssa).

Idioma vehicular: anglès.

Lloc: sala d’actes del Castell dels Tres Dragons (Laboratori de Natura, pg. Picasso, s/n)

Dins el programa de Seminaris de Biodiversitat, SEMBIO. Debat i intercanvi d’experiències essencialment sobre sistemàtica, zoologia, evolució animal i filogènia molecular. Aquestes xerrades estan organitzades pel Grup de Recerca Consolidat ZooSysEvo format per científics de la Facultat de Biologia (UB) i del Museu de Ciències Naturals de Barcelona. L’objectiu és difondre els continguts de la recerca d’investigadors del grup o d’algun investigador convidat.

• Des de 28-04-2024
  • Fins a 28-04-2024