La gran invasora Kalanchoe x houghtonii

Una de les espècies al·lòctones invasores que va escapar del cultiu i s’ha estès més ràpidament per tot el món.

Institut Botànic de Barcelona Activitats La gran invasora Kalanchoe x houghtonii

Institut Botànic de Barcelona
Dimarts 7 de maig de 2019
De 12 a 14 h
2 hores
Experts i públic interessat
Activitat gratuïta
Informació i reserves
Demaneu Informació o proposeu nous temes per als seminaris a l'a/e dvitales@gmail.com

Títol del seminari: El cas d’estudi de Kalanchoe x houghtonii: un híbrid artificial d’èxit com a planta invasora global

Resum: Les espècies al·lòctones invasores es consideren actualment una de les principals amenaces per a la biodiversitat mundial. Una de les plantes invasores que es troba en gran expansió en els últims temps és Kalanchoe x houghtonii (Crassulaceae), un híbrid artificial creat als anys 30 als Estats Units entre K. daigremontiana i K. tubiflora, dues espècies endèmiques de Madagascar.

Gràcies a la seva gran capacitat colonitzadora, Kalanchoe x houghtonii va escapar del cultiu i es va estendre ràpidament a moltes parts del món, encara que el seu bast real no és ben conegut. Això és degut a la manca d’una descripció formal no apareguda fins als últims temps (2006) i a la forta similitud morfològica amb un dels seus parentals (K. daigremontiana).

En aquest seminari explicarem un estudi portat a terme amb els objectius de delimitar l’actual àrea de distribució de Kalanchoe x houghtonii a escala global recopilant i validant totes les cites, seguir la seva colonització al llarg dels anys i veure com pot evolucionar la seva distribució amb estudis de modelització de nínxol ecològic.

Ponents: Carlos Gómez-Bellver, Jordi López-Pujol i Neus Nualart (Institut Botànic de Barcelona CSIC-ICUB / Universitat de Barcelona)

Idioma: català

Lloc: Sala Salvador, de l’Institut Botànic de Barcelona (IBB)
Passeig del Migdia, s/n (cantonada amb c/ Can Valero), parc de Montjuïc