L’aquari de cargols d’aigua dolça

Instal·lació, manteniment i demostració pràctica d’un aquari de baix manteniment i de gran interés científic.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats L’aquari de cargols d’aigua dolça

Dissabte 28 de maig de 2016
De 17.30 a 19 h
1 hora i 30 minuts
Públic general
Taller
Activitat gratuïta
No cal fer inscripció prèvia. Reserva presencial de la plaça.

Un aquari amb cargols… per què no? Un aquari és un micro-habitat aquàtic del què podem tenir cura i gaudir-ne amb la seva contemplació, a banda de ser una poderosa eina científica que possibilitat l’observació directa i l’estudi del cicle biològic dels cargols aquàtics en el seu propi medi.

Amb una mica de paciència i l’observança d’unes quantes premisses tècniques quant a la instal·lació, la qualitat de l’aigua, l’aireació o la il·luminació podem aconseguir grans resultats.

Més enllà dels tradicionals aquaris de peixos, un aquari de cargols – en aquest cas, cargols aquàtics dolçaquícoles- és una opció de baix manteniment i que permet la reproducció controlada en programes de conservació d’espècies vulnerables en perill o en regressió.

Una xerrada-col·loqui, amb projecció d’imatges i el muntatge in situ d’un aquari senzill.

Ponent: Xavier Martí Alonso. soci de l’Associació Catalana de Malacologia (ACM)

2016-05-28_aquari_cargols_interior

Imatge d’Storm.