Viu Montjuïc

Dins del marc de les activitats del Viu Montjuïc, un cap de setmana de portes obertes i activitats gratuïtes al Jardí Botànic de Barcelona i al Jardí Botànic Històric.

Jardí Botànic de Barcelona i Jardí Botànic Històric Activitats Viu Montjuïc

Jardí Botànic de Barcelona i Jardí Botànic Històric
Dissabte 5 i diumenge 6 d'octubre de 2024
Jornada de portes obertes del Jardí Botànic i al Jardí Botànic Històric, de 10 a 19 h
Activitats al Jardí Botànic:
. Em roda el cap!, dissabte i diumenge, de 10 a 19 h
. Jugatecambiental, diumenge, de 11.30 a 13.30 h
. Visites guiades, dissabte i diumenge, de 12 a 12.45 h
Activitat al Jardí Botànic Històric:
Jugatecambiental, dissabte, d'11.30 a 13.30 h
De 10 a 19 h
Tots els públics
Festa ciutadana
Portes obertes i activitats gratuïtes
Les reserves per a les diferents activitats serà presencial, en el moment de l'arribada.

El 5 i 6 d’octubre arriba la quarta edició de Viu Montjuïc, el Parc de la Cultura. Un cap de setemana d’activitats culturals i de lleure per a tots els públics. El Museu de Ciències Naturals de Barcelona hi participa i,  amb aquest motiu, ha programat les següents activitats al Jardí Botànic de Barcelona i al Jardí Botànic Històric, dins d’un cap de setmana de portes obertes:

__AL JARDÍ BOTÀNIC DE BARCELONA, c. Dr. Font i Quer, núm. 2__

Em roda el cap!
Un joc de pistes on hauràs de trobar quina és la planta del Jardí que ha emmetzinat la merla.

Dates: dissabte 5 i diumenge 6 d’octubre
Horari: de 10 a 19 h.
El diumenge 6 d’octubre, de 10 a 14 h, una educadora us farà el guiatge d’aquesta proposta.
Edats: a partir de 4 anys
Inscripcions: activitat autònoma, no és necessària inscripció.
Observacions: és un joc autònom que complementa la visita al Jardí Botànic de Barcelona. Per jugar-hi només necessiteu un dispositiu mòbil propi amb connexió a Internet.

A la merla del Jardí li roda el cap! Quina de les vuit plantes que ha picotejat li ha provocat aquest malestar? Per descobrir-ho, haureu de fer el mateix recorregut que l’ocell.
En cadascuna de les vuit plantes, trobareu una pista. Cada pista és una característica de la planta que esteu observant i que comparteix amb la planta que li fa rodar el cap a la merla.
Sumant les vuit pistes, acabareu obtenint una descripció de la planta que ha causat l’emmetzinament a la merla.
Pareu atenció! Només una de les vuit espècies compleix totes les característiques descrites en les pistes.

Jugatecambiental
Un espai lúdic per a famílies, amb tallers i itineraris guiats oferts pels voluntaris de l’Associació d’Amics del Jardí Botànic de Barcelona.

Data: diumenge 6 d’octubre
Horari: d’11.30 a 13.30 h
Edats: infants entre 3 i 10 anys
Inscripcions: el mateix diumenge, de manera presencial

Un espai d’activitat lliure i també de dirigida, destinat al públic familiar per passar un matí engrescador. Hi trobareu un espai de lloc lliure per divertir-vos i explorar, tallers guiats per educadors/ores i itineraris guiats relacionats amb el mediambient, les plantes i el Jardí.

Aquesta activitat forma part del cicle de les Jugatecambientals que es desenvolupen als parcs i les platges metropolitanes, sempre amb la mirada posada en la millora social i mediambiental del nostre entorn.

La Jugatecambiental del Jardí Botànic consta d’un espai de joc lliure . A banda, s’ofereix l’activitat dinamitzada “Fem varetes màgiques”.

Visites guiades

Descoberta de les mediterrànies del món del Jardí Botànic, a càrrec dels voluntaris i voluntàries l’Associació d’Amics del Jardí Botànic de Barcelona.

Data: dissabte 5 i diumenge 6 d’octubre
Horari: de 12 a 12.45 h
Edats: adults
Inscripcions: reserva presencial a taquilles, el mateix dia de l’activitat.

Guies experts de l’Associació d’Amics del Jardí Botànic de Barcelona us proposen un viatge a través de les zones mediterrànies del planeta, representades al Jardí Botànic de Barcelona.

Coneixereu les diferents espècies mediterrànies (de Califòrnia, Xile, Sud-àfrica, Australia i la conca mediterrània) i els seus usos etnològics. Passegem, olorem i gaudim dels diferents paisatges del Jardí, al llarg de l’any: les èpoques de la floració, la sequera, la caiguda de les fulles o la hivernació ens ajuden a descobrir la pol·linització, les adaptacions de les plantes o els incendis.

Comprendrem el clima mediterrani i prendrem consciència de la importància d’un planeta verd.

La música de les plantes

Vine a conèixer les plantes que ens envolten i gaudeix d’una música inspirada en elles.

Data: dissabte 5 d’octubre
Horari: de 10 a 12 h
Punt de trobada: inici de l’itinerari a la porta de l’Institut Botànic de Barcelona (IBB) situat a la part alta del Jardí Botànic.
Inscripcions: cal reserva previa aquí.

Com sonen les plantes? Us convidem a un recorregut a IBB on podreu gaudir de les composicions, a partir dels sons enregistrats, de diferents espècies de plantes invasores i d’endèmiques amenaçades de la mà del músic Pablo Robles.

L’itinerari començarà a la porta de l’IBB, que se situa a la intersecció del passeig Migdia amb el carrer Can Valero, a la parada del bus 150.

__AL JARDÍ BOTÀNIC HISTÒRIC, av. dels Muntanys, s/n (darrere de l’aparcament del MNAC)__

Observacions: tingueu en compte que, l’espai del Jardí Botànic Històric  tindrà limitada la visita a la zona del Sot de la Masia, a causa de les obres als talussos.

Jugatecambiental
Un espai lúdic per a famílies, amb tallers i itineraris guiats.

Data: dissabte 5 d’octubre
Horari: d’11.30 a 13.30 h
Edats: de 3 a 10 anys
Inscripcions: el mateix dissabte, de manera presencial

Les Jugatecambientals són espais on les famílies on els infants poden compartir una estona de joc i experimentació mentre coneixen els valors dels parcs i platges metropolitans, a més d’altres continguts relacionats amb la sostenibilitat.

La Jugatecambiental del Jardí Botànic Històric consta d’una espai de joc lliure. A banda, s’ofereix l’activitat dinamitzada “Fem varetes màgiques”.

Viu Montjuïc, tota la informació

• Des de 27-09-2024