Descobrint els pingüins de Nova Zelanda

Ens acostarem a la ciència marina, a l’obtenció de dades i al treball de conservació, a través del pingüins de Nova Zelanda, i coneixerem la pressió que pateixen pel canvi climàtic i l’activitat humana.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Descobrint els pingüins de Nova Zelanda

Dissabte 19 d'octubre de 2024
D'11 a 12.30 h
1 hora i 30 minuts
Famílies amb infants a partir de 7 anys
Activitat gratuïta
Cal inscripció prèvia a l'enllaç superior de "Reserves d'entrades" quan estigui habilitat.

Amb aquest taller ens acostarem a la feina que realitzen les persones investigadores en les ciències marines, per tal d’entendre millor com s’obtenen dades, com es treballa per obtenir els resultats i entendre que és important col·laborar els uns amb els altres per poder compartir coneixement sobre la temàtica que es treballa.

Coneixerem millor què són els pingüins, on habiten, quines espècies trobem i què està passant a algunes poblacions de pingüí blau (little penguins) a Nova Zelanda degut a canvis ens els factors ambientals i les pressions derivades de l’activitat humana.

A càrrec de:

Míriam Gimeno, doctoranda a l’Institut de Ciències del Mar-CSIC. La seva recerca es basa en estudiar les amenaces que afecten els oceans a través dels pingüins. Aquests, són espècies sentinelles, és a dir, espècies que integren els canvis que pateixen els oceans i, per tant, ens informen dels efectes que tenen les amenaces sobre els ecosistemes. Els seus estudis busquen trobar àrees i espècies especialment vulnerables per tal de promoure-hi una gestió sostenible.

Àngela Olvera, Research Project Manager, Renewable Marine Resources, Institut de Ciències del Mar – CSIC. Experta en l’organització i execució de projectes, des d’iniciatives d’educació ambiental fins a campanyes de divulgació. A més, amb un gran interès per comunicar la ciència de manera efectiva a tot tipus de públics, mitjançant la col·laboració entre diferents agents privats, públics i sense ànim de lucre. A través d’un enfocament col·laboratiu, promou la gestió sostenible dels oceans.

Organitza: Casa Àsia

Col·laboren: iMares de l’Institut de Ciències del Mar – CSIC, Ambaixada de Nova Zelanda i Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Activitat programada en el marc de la Regata Cultural de la Copa Amèrica de l’Ajuntament de Barcelona

• Des de 27-07-2024
  • Fins a 27-07-2024