Festa de la Ciència

La festa ciutadana de la ciència arriba al Born. Vine a disfrutar del nostre programa d’activitats i de les portes obertes al Centre Martorell d’Exposicions.

El Born Centre de Cultura i Memòria · plaça Comercial Activitats Festa de la Ciència

El Born Centre de Cultura i Memòria · plaça Comercial
Cap de setmana del 8 i 9 de juny de 2020
Jornada de portes obertes al Centre Martorell d'Exposicions
. Dissabte 8 de juny, de 10 a 23 h
. Diumenge 9 de juny, de 10 a 20 h
Niu de Ciència familiar
Dissabte 8 i diumenge 9 de juny, d'11 a 14 h i de 16 a 19 h
Flipbooks, natura animada!
Dissabte 8 de juny, de 17 a 18.45 h
Cercavila amb les Girafes de Xirriquiteula
De 20 a 20.30 h i de 21.30 a 22 h
2 jornades (26 hores)
Públic general
Gratuïta
No hi ha reserva prèvia. La reserva, per a les diferents activitats, és presencial per ordre d'arribada.

Celebrem una nova edició de la Festa de la Ciència, la 17a, l’esdeveniment de divulgació científica organitzat per l’Ajuntament de Barcelona amb la participació indispensable del sector científic i amb l’objectiu de compartir el coneixement científic i tecnològic amb a la ciutadania. Una àmplia oferta d’activitats adreçades a tota mena de públics: jocs, experiments, tallers, espectacles, contes, visites guiades, exposicions, humor,…

En aquesta 17a edició, la Festa tindrà com a escenari principal el Born Centre de Cultura i Memòria i la plaça Comercial de Barcelona, al districte de Ciutat Vella, i el Museu de Ciències Naturals s’hi afegeix amb la següent programació:

Jornades de portes obertes al Centre Martorell d’Exposicions

Dissabte 8 de juny, de 10 a 23 h
Diumenge 9 de juny, de 10 a 20 h
Inclou, la visita gratuïta a les exposicions i espais:
. Natura o Cultura?
. Wow

Niu de Ciència familiar
Taller de descoberta

Els més petits exploraran, en família, els materials naturals que tindran al seu abast en aquest espai, amb curiositats suggerents per provocar, de manera espontània, el sorgiment d’hipòtesis, idees, preguntes, dubtes… i, davant dels quals, poden prendre iniciatives diverses per donar valor al procés d’investigació.
Edats: infants de 0 a 6 anys
Lloc: Born Centre de Cultura i Memòria, plaça Comercial, 12
Durada: torns de 35 minuts
Dates: dissabte 8 i diumenge 9 de juny
. Al matí: 11 h / 11.45 h / 12.30 h / 13.15 h
. A la tarda: 16 h / 16.45 h / 17.30 h / 18.15 h
Reserves: no hi ha reserva prèvia. La reserva cal fer-la presencialment, el mateix dia de l’activitat.
Observacions: el Niu de Ciència familiar es desenvolupa de manera recurrent al Museu de Ciències Naturals de Barcelona (parc del Fòrum) i, durant aquest cap de setmana, no es durà a terme per tal com es trasllada a la Festa de la Ciència.

Flipbooks, natura animada!
Taller

Un flipbook és una tècnica que ens permet crear una animació pàgina a pàgina. És un recurs molt interessant per representar fenòmens dee la natura, com el moviments dels organismes, el creixement de les plantes o els canvis geològics. El taller ens permetrà dibuixar i representar la idea de canvi, de procés o moviment, per comprendre la natura que ens envolta; sorgiran infinitat d’animacions que enriquiran la mirada sobre els fenòmens naturals.
Edats: públic familiar (infants a partir de 8 anys) i públic adult
Lloc: Born Centre de Cultura i Memòria, plaça Comercial, 12
Aforament: 20 persones
Data: dissabte 8 de juny
Horaris:
de 17 a 18.45 h (sessió contínua, sense torns)
Reserves: no hi ha reserva prèvia. La reserva cal fer-la presencialment

Cercavila amb les Girafes de Xirriquiteula

Us convidem a acompanyar aquesta família de girafes en el seu recorregut. Sorpreses i desubicades, les girafes interactuaran amb tot allò que es vagin trobant. La curiositat les portarà a crear situacions tan surrealistes com poètiques.
Nascudes a Badalona ara fa més de 20 anys, les Girafes de Xirriquiteula han voltat per molts països i han arrencat somriures a grans i petits en els principals festivals d’arts escèniques d’arreu del món.
Aquest espectacle de carrer, delicat i elegant, és una proposta d’alçada i sense paraules per a tots els públics.

Edats: públic familiar i adult
Lloc: des de la plaça Comercial a l’exposició Wow del Centre Martorell d’Exposicions
Aforament: 50 persones
Data: dissabte 8 de juny