Fòssil de Ginkgo huttoni

Mesures
35 cm
Característiques
Té la fulla en forma de ventall. En els parcs només es planten els arbres masculins perquè els femenins produeixen un fruit que desprèn una pudor força desagradable.

Saber-ne més

Què és?

El ginkgo és una espècie realment única: és un arbre que va aparèixer fa com a mínim de 270 milions d’anys i avui dia continua existint. Per aquest motiu es considera un fòssil vivent. Els nervis de la seva fulla, que es divideixen de dos en dos, són propis d’espècies vegetals molt primitives, com les falgueres. El seu port majestuós, l’original forma de les seves fulles, i el groc daurat que prenen quan arriba la tardor fa que siguin arbres plantats en parcs d’arreu del món.

Localització

Està situat a la zona de l’exposició anomenada “Biografia de la Terra”, concretament a l’espai dedicat als fòssils del Mesozoic.

Per què l’hem escollit?

A primer cop d’ull no crida gens l’atenció però si penses que aquest arbre fossilitzat encara té exemplars vius avui dia, sembla increïble. A més, presenta altres curiositats com que s’utilitza en la gastronomia i la medicina tradicional xineses. També hem descobert que s’utilitza per elaborar locions per a després de l’afaitat!

Autors/es

Ginkgo autors2

Lucas Bogaert, Yasmin El Halouani, Roger Marín, Adriana Pallàs. Institut Quatre Cantons